Ringier, profit de 13 milioane de lei în 2008

Raportul Anual 2008 al Ringier, lansat oficial azi la Bucureşti, raportează o cifră de afaceri de peste 170 de milioane de lei, o cotă de piaţă de aproape 40% şi un profit de 13 milioane de lei în România. Ringier România a reuşit să îşi păstreze şi în 2008 poziţia de lider în ciuda competiţei acerbe pe piaţa de publishing şi a renunţării la cele două ghiduri TV şi la cotidianul „ProSport”, titluri care generau venituri considerabile, a anunţat azi compani

Raportul Anual 2008 al Ringier, lansat oficial azi la Bucureşti, raportează o cifră de afaceri de peste 170 de milioane de lei, o cotă de piaţă de aproape 40% şi un profit de 13 milioane de lei în România.

Ringier România a reuşit să îşi păstreze şi în 2008 poziţia de lider în ciuda competiţei acerbe pe piaţa de publishing şi a renunţării la cele două ghiduri TV şi la cotidianul „ProSport”, titluri care generau venituri considerabile, a anunţat azi compania.

Competiţia strânsă de pe piaţa de media şi fluctuaţiile de pe piaţa valutară în ultimul trimestru al anului trecut au redus marja de profitabilitate a Ringier România de la 10% în 2007 la 6% în 2008. Profitul, încă neauditat, s-ar ridica, potrivit oficialilor firmei, la 13 milioane de lei.

Investiţii în tipografie şi în online

Ringier România a investit anul trecut aproximativ 50 de milioane de lei în cea mai performantă tipografie de ziare din ţara noastră. Investiţia este văzută ca un avantaj competitiv de care vor beneficia „Libertatea”, „Evenimentul zilei” şi „Capital”, cele mai importante titluri deţinute de Ringier România.

Publisherul elveţian şi-a întărit anul trecut prezenţa online, prin relansarea site-urilor libertatea.ro şi capital.ro. În acelaşi timp, echipele dedicate exclusiv producţiei de ştiri pentru online au fost lărgite semnificativ.

„Nimic de vânzare”

Prezenţi la lansarea la Bucureşti a Raportului Annual 2008 al Ringier, preşedintele trustului de presă, Michael Ringier, şi directorul general executiv pe România, Marius Hagger, au infirmat faptul că grupul ar fi avut în lunile anterioare vreo ofertă pentru unul dintre titlurile din portofoliu sau că ar exista dorinţa de a vinde vreun produs.


Ieşirea din criză, după 2010

Prognoza managerilor Ringier pentru anul în curs este extrem de pesimistă: „Estimăm un declin puternic al investiţiilor în publicitate, dar şi al vânzărilor din distribuţie pe fondul recesiunii”. „Contracţia va duce la o consolidare a întregii pieţe. Vor fi mai puţine titluri şi mai puţini publisheri pe piaţă”, susţine Marius Hagger, care vede un an 2010 la fel de greu ca anul în curs pentru industria de media din România. În aceste condiţii, Ringier România se va concentra pe dezvoltarea platformelor pe care le deţine în prezent, pe eficientizare, dar şi pe specularea oportunităţilor oferite de criză.

Raportul Ringier, operă de artă

Raportul Anual al Ringier este realizat, conform tradiţiei din ultimii 12 ani, de către un artist, fiind un mix între cifre şi artă. Opera lui Josh Smith urmează celei din 2007 semnată de Peter Fischli şi David Weiss, care a fost premiată de Biroul Federal Elveţian pentru Cultură ca fiind una dintre cele mai frumoase cărţi ale anului trecut.

Raportul Anual al Ringier conţine informaţii despre operaţiunile trustului de presă din cele zece ţări din Asia şi Europa Centrală şi de Est în care funcţionează. Ringier editează mai mult de 120 de cotidiane şi reviste şi produce şi comercializează peste 20 de programe de televiziune.