“Semnalele din piaţă sunt destul de clare legate de consum în general.”, explică Camelia Hoinărescu. “Acest lucru este evident datorită faptului că marile lanţuri de comerţ modern şi-au reluat expansiunea în a doua jumatate a anului 2011. Au avut loc extinderi şi au intrat noi jucători pe piaţă. De asemena tendinţa în următorii doi ani va fi de a nu se mai lua măsuri sociale care să afecteze semnificativ veniturile populaţiei, acesta fiind alt factor care va contribui la reluarea şi creşterea consumului. Mai mult decât atât accesarea de până acum a unor fonduri europene – bani ce trebuie cheltuiţi – va duce la crearea unor noi locuri de muncă precum şi scăderea şomajului cel puţin în anumite zone ale României”, face directorul de marketing al Rio Bucovina referire şi
la aspectele macro-economice.
Compania precizează că piaţa de apă îmbuteliată din România atinge un volum de circa 12 mil. de hectolitri, adică avem un consum anual de aproximativ 54.5 litri pe cap de locuitor. Valoarea pieţei se ridică la 1,4 miliarde de lei (aproximativ 325. mil. euro).
Consumatorul român a cheltuit, în medie aproximativ 1,16 lei/ persoană în 2011; preţul mediu la raft pe 2011 s-a menţinut la aproximativ 1,2 lei/litru.
Legat de preferinţele de consum, datelor Rio Bucovina arată că peste 90% dintre românii preferă în continuare mărci de apă minerală naturală şi / sau apă de masă româneşti.
Femeile sunt mult mai interesate de hidratare decât bărbaţii. – peste 60% dintre consumatorii de apă din România sunt femei, potrivit datelor Rio Bucovina, al treilea jucător pe piaţa de profil. Aceleaşi date arată că mai bine de 80 % dintre români consumă apă plată şi /sau carbogazificată ca atare, şi numai 17% o combină cu băuturi alcoolice.
După zonele istorice, Bucureștiul este cel mai mare consumator de apă plată (minerală naturală sau de masă), peste 60% din locuitorii capitalei consumând apă plată zilnic. Analizand consumul pe regiuni, cel mai mult se consumă apă plată în sudul României şi în Dobrogea, pe locul doi ca şi consum fiind Moldova, urmată de Transilvania şi Banat. Consumul de apă îmbuteliată în zonele rurale este limitat de existenţa unei surse de apă alternative, cum ar fi apa de izvor sau de fântînă, aflate în apropierea gospodăriei.
Din cantitatea cumpărată, pe primul loc ramân ambalajele tip pet, cu precădere cele la 2 litri, urmate la foarte mică distanţă de cele la 5 litri.
În continuare consumul de apă plată creşte în defavoarea celei carbogazificate (apa îmbuteliată). După ultimele date, consumul de apă plată este de aproximativ 56 – 60 %, iar cel de apă carbogazificată la doar 40 – 44%.
“Datele venite din piaţă arată că, începând cu 2009 – 2011, consumul de apă plată a avut un trend ascendent, în defavoarea celui de apă carbogazificată”, precizează Camelia Hoinărescu, director de marketing la Rio Bucovina, şi asta“atât datorită creşterii folosirii apei plate în pregătirea laptelui sugarului de către mame, dar şi datorită creşterii preocupării populaţiei pentru o viaţă sănatoasă, hidratare corespunzătoare şi menţinerea unei greutăţi corporale optime.”
Referitor la evoluţia pieţei şi a consumului de apă minerală naturală în 2012, specialiştii Rio Bucovina apreciază că acesta nu va scădea ci va avea un trend crescător între 3 şi 5%.
Rio Bucovina se află pe locul trei în piaţa de apă (atât la nivel de producător, cât şi la nivel de brand), iar cota de piaţă a fost de 6,7% în perioada iunie-iulie anul acesta, faţă de 5,5% în acelaşi interval din 2010, conform informaţiilor furnizate.
Compania – care vinde mărcile proprii Bucovina, La Vitta, Malibu, Bon Ton – a intrat, în mai 2011, pe piaţa de energizante, prin brandul Golden Horse.Rio Bucovina este unicul distribuitor în România pentru mărcile Zara (paste făinoase) și Becker’s Bester (suc natural de fructe).