Metrorex riscă un blocaj din cauza neachitării la timp a datoriilor
Metrorex riscă un blocaj din cauza neachitării la timp a unor datorii mari. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a dezvăluit că, în afară de suma datorată pentru mentenanță, compania care administrează metroul bucureștean are de achitat penalități în valoare de 30 de milioane de euro pentru întârzieri în livrarea garniturilor noi.
Situația actuală ar putea genera blocarea activității, dar nu va fi rezolvată cu forța, așa cum au încercat unii, fără succes. El înțelege situația în ansamblu, de aceea a vrut să clarifice că informația prezentată în presa națională este parțială, fiind necesară și cealaltă jumătate a povestirii, legată de aspectele pe care le-a menționat el.
Grindeanu vrea ca aceste penalități să fie plătite pentru a asigura achiziționarea trenurilor noi necesare. Potrivit spuselor sale, există diverse explicații pentru întârzieri, cum ar fi impactul războiului din Ucraina asupra liniilor de aprovizionare.
„Situația metroului nu o s-o rezolv cu ranga, așa cum au încercat unii și n-au făcut nimic, dar apropo de această chestiune de mentenanță, știu foarte bine situația. E adevărată informația că se datorează o sumă pentru mentenanță, dar totodată această companie are vreo 30 de milioane de plătit, penalități pentru că n-a livrat garniturile noi. Eu înțeleg lucrurile, dar hai să le privim în ansamblu.
E corectă știrea dar, e jumătate. Jumătatea cealaltă este cea legată de ce vă spun eu. Au penalități, pe care eu mi-aș dori să le plătească. Eu vreau să am trenuri noi. Au tot felul de explicații, de tipul războiul din Ucraina, ceea ce e adevărat că s-au întrerupt anumite linii de aprovizionare.”, a declarat ministrul Transporturilor în cadrul emisiunii TV „În fața națiunii” de pe Antena 3 CNN.
Alstom are de achitat penalități statului român
De altfel, compania Alstom are de achitat penalități statului român pentru întârzierea livrării unor garnituri de metrou pentru Magistrala 5.
Ministrul Transporturilor a recunoscut public că el personal nu este interesat să se plătească penalitățile, ci vrea să aibă trenuri și metrou noi pentru bucureșteni.
„Legat de această problema de mentenanță, știu foarte bine situația. E adevărat că se datorează o sumă, dar în același timp această companie are vreo 30 de milioane de euro de plătit, penalități pentru că nu a livrat garniturile noi.
Eu înțeleg lucrurile, dar hai să le privim în ansamblu. Eu nu vreau să platească (penalitățile – n.red), eu vreau să am trenuri noi. Vreau să am metrou nou.
Au tot felul de explicații, de tipul războiul din Ucraina, ceea ce-i adevărat, că s-au întrerupt anumite linii de aprovizionare și s-au mutat și fac piesele undeva în Brazilia”, a completat Grindeanu.