Ministrul Economiei face lumină în cazul posibilelor disponibilizări masive ce ar urma în România

Se pregătesc concedieri masive în România în 2025? Ministrul Economiei a venit cu lămuriri pe acest subiect.

Sâmbătă, Radu Oprea, ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Radu Oprea, a explicat care este industria din România cea mai expusă riscului de disponibilizări.

În contextul în care tot mai multe companii, atât străine, cât și românești, anunță restructurări și alte măsuri economice ce afectează angajații, jurnaliştii Antena 3 au vrut să afle de la demnitar dacă vor exista concedieri în România după alegeri și care este industria cu cele mai mari dificultăți în prezent.

Ministrul Economiei a exprimat cea mai mare îngrijorare față de industria auto, subliniind că se află în dialog constant cu reprezentanții acesteia în România.

Radu Oprea a menționat că s-a întâlnit recent cu reprezentanții Asociației Constructorilor Europeni de Automobile și cu cei ai Asociației Constructorilor de Automobile din România (ACAROM).

Din fericire, ministrul Economiei a subliniat că nu se observă în prezent o criză majoră în România, adăugând că firmele locale au o cerere mare pe piețele din Europa și din lume.

Singura companie care a anunțat o reducere de personal, conform informațiilor pe care le deține, este Dacia-Renault, care ar urma să renunțe la 300 de angajați.

Dacia
SURSA FOTO: Inquam Photos, Adel Al-Haddad

Cu toate acestea, ministrul Economie spune că a discutat cu reprezentanții companiei, care i-au transmis că fac angajări în sectorul de cercetare-dezvoltare. Aşadar, restructurarea se referă mai degrabă la modernizarea unei linii de producție și la recalificarea forței de muncă existente.

Radu Oprea: Industria unde am cea mai mare îngrijorare este industria auto

„Industria unde am cea mai mare îngrijorare este industria auto. Sunt în discuții tot timpul cu reprezentanții industriei în România. M-am întâlnit săptămâna aceasta cu reprezentanții Asociației Constructorilor Europeni de Automobile, la fel și cu ACAROM.

Nu este un lucru care se întâmplă astăzi în România. Din contră, companiile din România produc și au piață foarte bună în Europa și în lume.

Singurii care au anunțat o restrângere cu 300 de oameni sunt cei de la Dacia-Renault, dacă știu foarte bine știrile. În același timp, am vorbit cu ei și mi-au spus că fac angajări, caută în cercetare-dezvoltare.

Deci, de fapt, este vorba de modernizare a unei linii de producție pe care au făcut-o în interior și de recalificarea forței de muncă existente”, a spus Radu Oprea la postul de televiziune.

Numai în urmă cu câteva zile, spre exemplu, s-a aflat că 800 de angajaţi ai fabricii Schaeffler din judeţul Braşov vor rămâne fără un loc de muncă până la finalul acestui an.

Grupul german Schaeffler este unul dintre cei mai mari producători de componente auto din lume. Vezi aici mai multe detalii despre disponibilizările anunţate la fabrica din localitatea braşoveană Cristian.