Riscul valutar şi instabilitatea economică alungă retailerii din România

Riscul valutar şi mediul economic instabil sunt percepute ca obstacole de către retailerii internaţionali în extinderea pe piaţa românească, dar, pe termen lung, din cauza stocului redus de spaţii comerciale, companiile străine de profil vor investi în România, ţară care poate suporta 100-150 de mall-uri, consideră reprezentanţii DTZ. "Ca şi în Anglia, şi în România, riscul valutar este perceput de retaileri ca un obstacol pentru extindere. Retailerii, cei mai mulţi, produc

Riscul valutar şi mediul economic instabil sunt percepute ca obstacole de către retailerii internaţionali în extinderea pe piaţa românească, dar, pe termen lung, din cauza stocului redus de spaţii comerciale, companiile străine de profil vor investi în România, ţară care poate suporta 100-150 de mall-uri, consideră reprezentanţii DTZ.

„Ca şi în Anglia, şi în România, riscul valutar este perceput de retaileri ca un obstacol pentru extindere. Retailerii, cei mai mulţi, produc şi au producţia cuantificată în euro, iar în România ar trebui să vândă în moneda naţională, şi de aceea riscul valutar este mai mare decât în zona euro”, a declarat Martyn Chase, preşedintele EMEA Retail în cadrul DTZ.

El a menţionat că, pe lângă riscul valutar, mediul economic instabil este un alt obstacol pentru retailerii internaţionali care vor să se extindă în România.

Avem loc de mall-uri

Pe de altă parte, Chase menţionează că România are şansa de avea încă o piaţă de retail cu potenţial şi posibilitatea să înveţe din greşelile făcute de alte ţări mai dezvoltate.

„România are un potenţial enorm având în vedere stocul redus de spaţii comerciale. În următorii 25 de ani, având în vedere că România are 20 de milioane de locuitori, piaţa ar putea suporta în total 100-150 de centre comerciale. Retailerii sunt interesaţi să se extindă mai ales în centre comerciale şi mai puţin în spaţii stradale, pentru că primele sunt mai profitabile”, a spus Chase.

Potrivit DTZ, România are în prezent un stoc de spaţii comerciale moderne de circa 1,3 milioane de metri pătraţi, în condiţiile în care în Polonia acesta ajunge la 7,1 milioane de metri pătraţi, în Cehia la 2,77 milioane de metri pătraţi şi Ungaria la 1,9 milioane metri pătraţi.

SURSA: Mediafax