Robert Cazanciuc anunță prăpădul pentru șoferii care nu respectă legea
Robert Cazanciuc afirmă că legea care impune condamnarea şoferilor care conduc sub influenţa drogurilor adoptă același model ca și Legea Anastasia.
Acesta a menționat că de șase ani, România se află în fruntea listei la nivelul numărului de decese. A observat că, conform bilanțului Ministerului Public, aproape jumătate dintre dosarele penale înregistrate în prezent în România sunt legate de infracțiuni rutiere. El a exprimat frustrare subliniind că situația actuală este pur și simplu insuportabilă.
„Suntem de şase ani de zile pe primul loc la numărul de morţi. Mă uitam în bilanţul Ministerului Public, în momentul de faţă aproape jumătate dintre dosarele penale din România se referă la infracţiuni rutiere. Pur şi simplu nu se mai poate! Am fost, cumva, surprins de amploarea dezbaterilor după promulgarea legii de către preşedintele României. Asta mi-a arătat că venea pe o nevoie reală, oamenii simţeau nevoia să se facă ceva şi legea Anastasia a fost cumva o formă de răspuns la această nevoie a oamenilor, care nu era de conjunctură, ci era pur şi simplu de ani de zile.
Ceea ce a fost la 2 Mai a arătat că într-adevăr s-a făcut ceva şi un şofer drogat nu mai scapă de aici încolo de închisoare, indiferent câţi bani are. Autorul accidentului de la 2 Mai, dacă va fi găsit vinovat de instanţă, va lua, probabil, o pedeapsă cu executare, obligatoriu, până la 10 ani”, a declarat Robert Cazanciuc sâmbătă, în emisiunea Insider Politic difuzată de Prima Tv.
Legea Anastasia
Fostul ministru, autor al Legii 213, care a fost aplicată din luna iunie a acestui an și care este denumită după o fetiță care a devenit victimă într-un accident provocat de o femeie fără permis de conducere, a afirmat că „Legea Anastasia reprezintă un răspuns pentru a proteja viața împotriva celor care utilizează mașina ca instrument pentru a lua viața cuiva.”
El a mai spus și că România nu reprezintă prima țară care a luat măsuri legislative drastice pentru reducerea numărului de decese pe drumurile publice. Se menționează că fostul președinte al Franței, Jacques Chirac, a implementat o inițiativă similară, iar numărul deceselor din accidente rutiere înregistrate în Franța a înregistrat o scădere cu aproape jumătate la sfârșitul mandatului său în comparație cu începutul acestuia.
„2 Mai a fost momentul în care oamenii au devenit cumva, aşa de o manieră tragică, conştienţi de faptul că se poate întâmpla oricui. E o strângere de inimă pe care foarte mulţi români o au după 2 Mai: îţi trimiţi copilul la mare, la munte, la şcoală şi vine un nebun peste copil ţi s-a închis dintr-o dată viaţa ta. Este acelaşi pattern ca la legea Anastasia pentru situaţia drogurilor”, mai spune Robert Cazanciuc.