Revista Capital: Care este cifra de afaceri preconizată pentru 2019?
Robert Hellwagner: Pentru 2019 forecast-ul nostru este de 3.8 miliarde RON.
R.C. Dar profitul estimat la final de an?
R.H. Ne asteptam la un EAT de 75 milioane RON.
R.C. Ce ne puteți spune despre bugetul de investiții pentru acest an? Și pentru 2020?
R.C. Care sunt cele mai importante investiții pe care compania le-a făcut în acest an?
R.H.: Investițiile principale din acest an au fost direcționate către deschiderea unui nou magazin de 6.000 m2 în Baia Mare, extinderea zonelor de distribuție și depozit în magazinele din Timișoara și Constanța și modernizarea sistemelor de refrigerare din magazinul Pantelimon în scopuri sustenabile, optimizând consumul de energie.
R.C.: Care sunt cele mai mari provocări cu care v-ați confruntat în acest an?
R.H.:Industria de retail este una din industriile foarte predispuse la schimbare, această făcând parte din ADN-ul lor. Focusul nostru cheie în activitatea de zi cu zi este pe dezvoltarea continuă a diversității produselor și serviciilor noastre, pentru a satisfice toate nevoile clienților.
Provocarea noastră cea mai mare este să oferim o gama largă de produse către gastronomi, revânzători, companii mici și clienți finali, răspunzând totodată toate nevoile lor diferite în ceea ce privește diversitatea produselor, gramajele, tipul de ambajale, și serviciile adiacente. În același timp, acest lucru ne motivează și ne inspiră să devenim din ce în ce mai buni.
Pe lângă investițiile în furnizarea de specialități și varietăți de produse regionale, ne-am focusat și pe digitalizare, optimizând serviciile noastre de distribuție către gastronomi.
R.C.: În ce mod v-a afectat criza forței de muncă de pe piata din România?
R.H.: În prezent rata șomajului în România este foarte scazuta. Avand in vedere aceasta situație, am luat o serie de măsuri.
În primul rând ne-am concentrat toate acțiunile și eforturile către angajații și clienții noștri. Sunt absolut convins că un mediu de lucru bun, stabil, în care se comunica cu respect și unde există perspective de dezvoltare personală și profesională, poate face diferența pentru angajați. Totodată, satisfacția angajaților noștri se reflectă în modul de abordare al clienților, care beneficiază astfel și de servicii mai calitative.
Pentru a dezvoltă acest aspect am fondat „Universitatea Selgros”, unde fiecare angajat, indiferent de nivelul la care se află sau de poziția pe care o ocupă, poate beneficia de training-uri și cursuri de dezvoltare personalizate.
Flexibilitatea în programul de lucru este astăzi unul dintre factorii cheie care contribuie la satisfacția angajaților. Tiparele de lucru tradiționale nu mai funcționează pe termen mediu. În prezent dezvoltăm modele de lucru care țin cont de aceste trenduri, pentru a ne consolida poziția ca angajator preferat.
În același timp, pe lângă dezvoltarea propriilor angajați, credem cu tărie că cel mai bun lucru pe care o companie îl poate face este să sprijine educația. Și pe acest palier, lucrăm în trei direcții:
În primul rând, în parteneriat cu Camera de Comerț și Industrie Româno-Germană (AHK România), sprijinim în 5 orașe din țară un proiect de învățământ dual, cunoscut sub numele de „Școala de carte și meserii”. Acesta este un program educațional cu o durata de trei ani, în cadrul căruia studenții dobândesc, pe lângă partea teoretică, și experiență practică. În cadrul magazinelor Selgros aceștia beneficiază de practică și mentoring lucrând alături de angajații existenți, iar la finalul studiilor, au posibilitatea de a-și începe o carieră în cadrul companiei.
În al doilea rând, ne concentrăm eforturile educaționale și către dezvoltarea bucătarilor noștri. Concursul nostru de gătit „Arena Bucătarilor”, aflat în acest an la a nouă ediție, oferă posibilitatea bucătarilor juniori și seniori de a-și prezența abilitățile, inspirând generațiile viitoare. În paralel, intenționăm să oferim seminarii și cursuri speciale și pentru bucătarii și gastronomii care doresc să dobândească mai multe abilități și să își crească know-how-ul în ceea ce privește gătitul, tehnicile culinare, siguranță alimentară, standardele de igienă și reducerea deșeurilor alimentare.
În al treilea rând, de șapte ani derulăm programul „Sănătatea începe din farfurie”. Acesta constă în programe de educație gastronomică în școli și vizează adoptarea unui stil de viață și a unor obiceiuri alimentare sănătoase, de către copii. Anual, aproximativ 10.000 de elevi români din clasele 0-IV participă în program și aleg, în mod conștient, o dietă mai sănătoasă, în spiritul „Copiii sănătoși de astăzi sunt adulții sănătoși de mâine”.
R.C. Dacă ar fi să caracterizați compania într-o singură frază, care ar fi aceea?
R.H.: Selgros este un loc în care îți poți trăi și dezvolta pasiunea.
Mai multe informații legate de companiile de elită care activează pe piața românească pot fi găsite acum în revista „Top 300 Companii” ediția 2019 la standurile de ziare.