Apare o nouă televiziune în România

Un proiect proaspăt de televiziune generalistă, intitulat Bucătăria TV, urmează să fie lansat, obținând licența de la Consiliul Național al Audiovizualului în ședința publică de marți, 16 ianuarie.

Alexandru Răducanu, proprietarul televiziunii Canal 33, va fi responsabil pentru lansarea postului de televiziune Bucătăria TV, scrie paginademedia.ro.

Conform propunerii înregistrate la CNA, Bucătăria TV este proprietatea companiei Seraphim Media Group, cu acționari majoritari fiind:

  • Alexandru Răducanu (95%)
  • Alina Ioana Preda (5%)

Canalul de televiziune va primi o finanțare în valoare de 100.000 de euro, contribuția principalului acționar.

Studioul Bucătăria TV se va afla în aceeași locație cu studiourile Canal 33 și va utiliza infrastructura materială și umană a acestuia, conform proiectului televiziunii.

Referitor la conținutul programelor, proiectul televiziunii indică că Bucătăria TV va fi un canal cu conținut popular.

„Canal 33 HD va reprezenta „vârful de gamă”, canalul elitist, iar Bucătăria TV oferă un conţinut pentru „tot românul”, inclusiv pentru publicul din mediul rural. În acest fel, postul vizează o audienţă mai largă şi implicit venituri din publicitatea de profil mai consistente, pentru susţinerea activităţii”, arată proiectul depus la CNA.

La prezentarea proiectului în fața CNA au participat:

  • Alexandru Răducanu, proprietarul televiziunii
  • jurnaliștii Robert Turcescu și Liviu Mihaiu
  • Cristina Dragna, producător general la Canal 33 și expertă în domeniul etichetei și protocolului (cu experiență în colaborare cu Casa Regală)
  • doctorul Șerban Damian
televiziune
SURSA FOTO: Dreamstime

Bucătăria TV, o televiziune generalistă

Alexandru Răducanu, proprietarul postului, a declarat în fața CNA că Bucătăria TV este o televiziune generalistă cu un accent pe infotainment.

Acesta și-a exprimat dorința ca televiziunea să ofere informații într-o manieră relaxată și plăcută, incluzând formate de:

  • reality-show
  • talk-show-uri
  • filme artistice românești

În plus, a menționat că vor aborda youtuberi de succes în domeniul culinar pentru a propune anumite formate pe televiziune.

Răducanu a subliniat importanța oferirii soluțiilor sănătoase, gustoase și accesibile privind alimentația, prezentate într-un mod plăcut.

De asemenea, și-a exprimat convingerea că proiectul poate avea succes comercial, având în vedere creșterea importanței alimentației sănătoase în societate.

„Bucătăria TV este o televiziune generalistă. Ne dorim o televiziune de infotainment. Ne dorim să fie şi informaţie dar ne dorim să fie prezentată într-o formă relaxată, agreabilă. Să fie şi formate de reality-show, să fie şi talk-show-uri, dar vom avea şi filme artistice. avem un segment în care vom difuza filme artistice. Filme româneşti ne propunem să difuzăm. Avem şi muzică de petrecere noaptea, sâmbăta şi duminica.

Ne propunem să abordăm câţiva youtuberi de mare succes în acest domeniu şi să le propunem anumite formate şi pe televiziune. Este foarte mare interes pe zona aceasta de profil, dar nu există în piaţă decât un mare jucător, Paprika TV.

Bucătăria TV se vrea să fie un proiect popular, pentru că devine tot mai important ceea ce mâncăm şi de unde şi vrem să oferim oamenilor soluţii sănătoase, gustoase, accesibile şi prezentate într-o manieră plăcută. Credem că este un proiect care poate avea succes comercial”, spune acesta.

bucataria tv grila
SURSA FOTO: paginademedia.ro

Robert Turcescu va avea o emisiune numită „Gătiţi acasă”

Robert Turcescu a declarat că și-a propus să producă o emisiune în cadrul proiectului, în cazul în care acesta va ajunge în casele românilor. Emisiunea se va intitula „Gătiţi acasă”, iar conceptul se axează pe ideea că se pot găti două feluri de mâncare în cel mult o oră, dărâmând astfel mitul conform căruia gătitul necesită mult timp.

Turcescu a subliniat importanța oferirii de alternative sănătoase pentru copii, precum o ciorbă caldă la prânz, în locul opțiunilor nesănătoase, precum pizza sau cartofi prăjiți.

„Mi-am propus să fac o emisiune în acest proiect, dacă reuşim să-l aducem în casele românilor, un proiect care se va intitula Gătiţi acasă, pentru că am învăţat de la şase ani să gătesc cu mama mea în bucătărie. Vreau să dărâm nişte mituri, că îţi trebuie mult timp să găteşti. Se pot găti două feluri de mâncare în cel mult o oră. Să-i dai copilului o ciorbă caldă la prânz, decât să-l umfli cu pizza de mai ştiu eu unde, să-i dai o supă cremă, să nu-l mai chinui să mănânce numai cartofi prăjiţi”, spune acesta.

Ce emisiuni vor fi difuzate?

Liviu Mihaiu a menționat că, având patru copii și gătind și el acasă, consideră că aspectul educațional este cel mai important beneficiu oferit de licența pentru proiectul respectiv.

El a evidențiat că acest aspect ar fi trebuit să fie inclus în manualele de educație civică din școli.

În grila postului sunt incluse emisiuni precum:

  • „Horoscopul în bucate”
  • „Distrugătorii de diete”
  • „Ciorba politică” (o emisiune din prime-time)
  • „Televizorul din bucătărie”
  • „Mănânci și slăbești”
  • „Călătorul culinar”
  • „Fructul zilei”
  • „La piață cu dom’ primar”

„Am patru copii şi gătesc şi eu acasă. Cel mai important lucru pe care această licenţă o va oferi este exact partea educaţională, adică ceea ce ar fi trebuit să fie în manualele de educaţie civică din şcoli.”

În grila postului se regăsesc emisiuni precum Horoscopul în bucate, distrugătorii de diete Ciorba politică (emisiune din prime-time), Televizorul din bucătărie, Mănânci şi slăbeşti, Călătorul culinar, Fructul zilei, La piaţă cu dom’ primar.

Întrebat despre cele două emisiuni cu tentă politică, „La piaţă cu dom’ primar şi Ciorba politică”, care ar putea fi lansate în anul electoral 2024, Alexandru Răducanu a răspuns:

„Ciorba politică va fi moderată, cel mai probabil de mine, mi-am propus să-l asum eu personal. La piaţă cu dom’ primar s-ar putea să fie un proiect care să rămână doar pe hârtie pentru că va trebui să vedem şi disponibilitatea primarilor de a merge…(…)”, a mai spus acesta.