”Compania a fost înființată imediat după Revoluție, în Timișoara. Iar ideea a fost din prima clipă să facem o firmă cu nume pur românesc. “PANTOFUL GALBEN”- galben venind de la tricourile folosite de naționala României de fotbal”, spune antreprenorul Roberto Szaszu pentru Capital.
Trăiește pe picior mare
![](https://media.capital.ro/wp-content/uploads/2025/02/Szazsu.jpg)
“ELVIS”- în perioada aceea de început 2003 eram fan înfocat a muzici rock-n-roll așa că lucrurile au fost ușor de împreunat. Pantofii colorați și muzica Regelui… Înainte de a înființa aceasta firmă faceam comerț în Serbia, Ungaria, în piețe sau la “bordură”, pe stradă, așa cum se obișnuia la acea vreme completează Szazsu.
”Am suferit si încă sufăr din cauză că nu îmi găsesc pantofi mărimea mea (47) și probabil că asta a fost unul din motive pentru care m-am orientat spre un business cu încălțăminte. De fapt, mi-am propus să procur și să comercializez eu pantofi cu mărimi rare. Și în mare parte am reușit să fac dintr-o mare problemă un business de succes!”, afirmă cu tărie antreprenorul.
![](https://media.capital.ro/wp-content/uploads/2025/02/flilipp.webp)
Încrederea în ceea ce faci
”Am pornit la drum cu foarte puțini bani (350 mărci germane). Salariul mediu la noi in firmă este de minimul pe economie și sunt în număr de 12 persoane. Nu m-am gândit să încep un alt business”, mărturisește omul de afaceri.
”Inspirația pentru modelele de pantofi vin din studiul de piață si de la marii creatori de pantofi de pe tot mapamondul, iar materialele sunt solicitate de comun acord de la diferiți producători internaționali de piele naturală de calitate”, precizează Szazsu.
![](https://media.capital.ro/wp-content/uploads/2025/02/galben.jpg)
Fără canibalizare
”Nu dorim deocamdata extinderea pentru că în Capitală aveam foarte mulți colaboratori cu magazine fizice și nu am dori să ne facem concurență reciprocă”, ne explică Szaszu cum se face business correct cu colaboratorii.
”Să fii antreprenor în România e dificil. În această ramură nu ai nici un fel de protecție față de concurența neloială a societăților comerciale asiatice. Și asta se vede în numărul de fabrici și magazine de încalțăminte închise”, conchide omul de afaceri.