Producătorul japonez Panasonic a anunţat la sfârşitul acestei săptămâni că speră ca piaţa emergentă a roboţilor, pe care a intrat în forţă, va deveni rentabilă până în martie 2016, anticipând o creştere a cererii de aparate care ajută persoanele în vârstă sau care fac treburi domestice. Panasonic, care concurează cu Sony pentru postura de cel mai mare fabricant mondial de produse electronice telecomandate de consumator, susţine că vizează vânzări de circa 73
Producătorul japonez Panasonic a anunţat la sfârşitul acestei săptămâni că speră ca piaţa emergentă a roboţilor, pe care a intrat în forţă, va deveni rentabilă până în martie 2016, anticipând o creştere a cererii de aparate care ajută persoanele în vârstă sau care fac treburi domestice.
Panasonic, care concurează cu Sony pentru postura de cel mai mare fabricant mondial de produse electronice telecomandate de consumator, susţine că vizează vânzări de circa 737 de milioane de euro în anul fiscal 2015-2016.
Printre roboţii produşi de Panasonic se numără un pat de infirmerie care se transformă într-un scan pe rotile electric, dând o mare mobilitate pacienţilor aflaţi în imposibilitatea fizică de a se mişca.
Cererea de roboţi capabili să ajute persoanele vârstnice sau cu infirmităţi la treburile casnice va creşte puternic în ţări precum Japonia, unde populaţia este în scădere şi într-un trend de îmbătrânire, arată studii comandate de producători.