Rodica Rădulescu, directoarea Școlii Gimnaziale Sinaia „George Enescu”: „Vreau să cred că putem convinge tinerii să rămână în țară”

Rodica Rădulescu, directoarea Școlii Gimnaziale Sinaia George Enescu

Rodica Rădulescu, directoarea Școlii Gimnaziale Sinaia George Enescu

Rodica Rădulescu este directoarea Școlii Gimnaziale Sinaia „George Enescu”, locul unde elevii învață de la începutul acestui an într-o clădire modernizată, un loc reamenajat la standardele anului 2024, o unitate de învățământ cu săli de clasă colorate, piscină interioară, lift și încălzire prin pardoseală.

Rodica Rădulescu spune că acest proiect de modernizare a școlii pe care o conduce în calitate de director vine este foarte important pentru comunitate, dar și pentru domeniul învățământului la nivelul întregului stat.

Căci, la momentul de față, Școala Gimnazială „George Enescu” din Sinaia reprezintă un model în învățământul românesc. Directoarea acestei instituții de învățământ a acordat un interviu Revistei Capital în care a vorbit despre tradiția în educație, despre evoluția învățământului și despre proiecte de viitor.

Școala Gimnazială „George Enescu”, un model de urmat

Întrebare: Care este cel mai important proiect implementat în 2023 de către departamentul pe care îl coordonați? 

Răspuns: Evident, redeschiderea Școlii Gimnaziale „George Enescu” din Sinaia la data de 15 ianuarie 2024, o școală cu tradiție, înființată în anul 1883, care îmbină armonios elemente ale trecutului cu strandardele cele mai înalte la care se poate ridica în prezent o instituție de învățământ în spațiul românesc. Este singura școală din țară care are încălzire în pardoseală, lift pentru persoane cu dizabiltăți, sală de mese cu oficiu complet mobilat, piscină, teren și sală de sport ultramoderne.

Întrebare: Care este cel mai mare proiect din cariera dumneavoastră implementat în cadrul instituției în care activați în prezent?

Răspuns: Am reușit să creez o echipă și să implementez în instituție stilul democratic de conducere și, prin puterea exemplului, să îi determin să creadă și să îi conving că parteneriatul și lucrul în comun ne poate aduce satisfacții profesionale și rezultatele așteptate, prin creșterea gradului de satisfacție al beneficiarului.

Un 2024 aglomerat

Întrebare: Care sunt proiectele prevăzute pentru 2024?

Răspuns: Ne propunem să implementăm infrastructura digitală a unității, prin utilizarea echipamentului IT din cadrul școlii, în vederea desfășurării unor activități atractive și a  creșterii performanței unității școlare.

Ne dorim să încurajăm tinerii să ducă un stil de viață sănătos, prin practicarea sportului în spațiul școlar și valorificarea beneficiilor de care pot dispune aceștia prin utilizarea dotărilor din cadrul școlii. Să ne bucurăm de spații de recreere și relaxare în cadrul instituției, pentru crearea stării de bine pe care o poate aduce școala în viața unui copil.

Întrebare: Care sunt cele mai mari provocări cu care v-ați confruntat în ultimul an?

Răspuns: Să cred că pot să o iau de la zero, cu o școală nou-înființată la care nici nu am visat. Acest lucru ne onorează, dar ne și obligă să creștem frumos și să nu îi dezamăgim  pe cei care cred în noi.

Un drum plin de provocări

Întrebare: Ce provocări ați avut în relația cu administrația locală sau centrală? 

Răspuns: Am crezut într-o colaborare și o relație de încredere de la început. Am plecat de la premisa că lucrurile pe care ni le dorim pentru comunitate pot fi făcute doar în cadrul unei motivații comune de a te bucura că aparții acesteia.

Întrebare: Ce sfat i-ați da unui tânăr care este la început de drum într-o carieră similară cu a dumneavoastră? 

Răspuns: L-aș îndruma să aleagă această meserie din dorința de a schimba și îndruma tinerele generații să fie ceea ce cred ei că își doresc să devină.

Întrebare: Care credeți că vor fi cele mai importante schimbări în domeniul în care activați în următorii 10 ani? 

Răspuns: Vreau să cred că putem convinge tinerii să rămână în țară după terminarea studiilor, tocmai pentru că au avut niște modele și vor să devină și ei modele pentru alții. 

Importanța banilor

Întrebare: Bani. Ce vă spune acest cuvânt

Răspuns: O modalitate de subsistență într-o lume în care timpul nu îți permite să pui preț pe ei și nici nu ai timp să îi cheltui.

Întrebare: Ce părere aveți despre micromanagement? Care sunt avantajele și dezavantajele lui? 

Termenul de „micromanagement” nu mă caracterizează. Spuneam mai sus că sunt adepta unui stil de conducere democratic, în care fiecare părere este constructivă și numai prin efortul comun putem realiza ceea ce ne propunem. A fi hotărât fără să fii agresiv, a fi creativ și original fără să fii excentric, a fi empatic fără să fii prea tolerant.

Elevii de azi, adulții de mâine

Întrebare: Elevii Școlii Gimnaziale Sinaia învață, din 15 ianuarie, într-o clădire modernizată, cu săli de clasă colorate, piscină interioară, lift și încălzire în pardoseală. Cât de mult ajută toate aceste dotări la educația celor mici?

Răspuns: Este cea mai mare motivație de a fi mândru că ești sinăian enescian. Este, fără îndoială, o creștere a calității actului educațional care îți creează acea stare de bine, în culoare și animație. Este cea mai mare dorință a oricărui elev de a face parte din această comunitate școlară multicoloră. Este o modalitate de a combina utilul cu plăcutul, într-un spațiu prietenos de relaxare și recreere.

Întrebare: Pe viitor, mai există proiecte de dezvoltare în acest sens?

Răspuns: Există un proiect de reducere a consumului de energie, prin crearea unei școli verzi, care să susțină activitatea ecologică prin montarea unor panouri fotovoltaice pe acoperișul clădirii școlii.