Ministerul Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei (MCTI) a semnat astazi contractul de consultanta si servicii financiare pentru restructurarea Companiei Nationale Posta Romana(CNPR). Consultantul selectat este compania Roland Strategy Consultants si a fost aleasa in urma analizei criteriului calitate-cost, potrivit unui comunicat al MCTI.
“Demersurile incepute pentru restructurarea Companiei Nationale Posta Romana reprezinta preocuparea Ministerului Comunicatiilor si Tehnologiei Informatiei pentru cresterea standardelor de calitate a serviciilor postale la nivel european. Consultantul va trebui sa elaboreze strategia de restructurare avand in vederea alinierii reglementarilor in domeniul postal cu directivele si practicile din tarile membre ale Uniunii Europene, analiza si prezentarea posibilelor solutii si mecanisme de restructurare a Companiei, prezentarea clara a optiunilor disponibile, cu avantajele si dezavantajele fiecarei optiuni”, a declarat ministrul Zsolt Nagy.
Potrivit lui Nagy, restructurarea CNPR urmareste maximizarea valorii companiei inainte de a incepe pregatirea procesului de privatizare. Astfel, Guvernul Romaniei a aprobat semnarea contractului de consultanta pentru restructurarea CNPR in sedinta de guvern din noiembrie 2006, cand a fost adoptata hotararea privind aprobarea contractului de consultanta si servicii financiare pentru restructurarea in vederea privatizarii CNPR, ca urmare a finalizarii negocierilor dintre MCTI si Roland Berger Strategy Consultants. Proiectul se va derula in doua etape: pregatirea unei strategii de restructurare a CNPR si asistenta acordata MCTI si managementului CNPR in implementarea strategiei de restructurare. Contractul incheiat cu Roland Berger Strategy Consultants se va desfasura pe parcursul 18 luni, iar onorariul pentru serviciile prestate se ridica la 1,8 milioane de euro. Posta Romana are in prezent peste 35.000 de angajati si un numar de peste 7.000 de unitati prin intermediul carora asigura serviciile postale la nivelul intregii tari.
CNPR este operatorul national in domeniul serviciilor postale, care se ocupa, de asemenea cu emiterea, editarea, comercializarea timbrelor si a efectelor postale si este si un furnizor de servicii cu valoare adaugata, cum ar fi: dezvoltare de programe informatice, schimb valutar, servicii de consultanta, servicii de transport.
Posta Romana este entitatea responsabila de indeplinirea obligatiilor rezultand din aderarea Romaniei la Uniunea Postala Universala. In aceasta calitate trebuie sa asigure conditiile necesare integrarii serviciilor postale nationale in sistemul celor internationale si sa se alinieze la tehnologia de ultima ora din domeniu.
Sursa: Capital 22 Ianuarie 2007