Aeronavele, ce urmează a fi livrate în perioada 2012-2014, nu sunt primele avioane cargo A330, cu sisteme de putere Rolls-Royce, deţinute de compania aeriană din Turcia, care a comandat anterior alte două avioane de acelaşi tip, dintre care unul este deja operaţional. Pentru a-şi susţine strategia de dezvoltare, Turkish Airlines dispune de 16 avioane A330 (comandate, sau deja operaţionale), acţionate de motoare Rolls-Royce, atât pentru zboruri cargo, cât şi de linie.
Motorul Trent 700 este utilizat, în proporţie de 90%, pentru aeronavele cargo, câştigând mai mult de 75% dintre comenzile pentru avioanele A330 din ultimii trei ani.
‘Trent 700 este singurul motor creat special pentru avioanele A330 şi oferă avantaje semnificative privind rentabilitatea’, a precizat şeful departamentului de comunicare de la Rolls-Royce, Nick Devall.
În prezent, mai mult de 1.300 de motoare Trent 700 au fost comandate sau sunt deja operaţionale. În 2010, Rolls-Royce a câştigat 11 din cele 12 oferte anunţate pentru aeronavele A330.
Contractele de service pe termen lung TotalCare, utilizate pentru 90% dintre motoarele Trent, sunt create cu scopul de a micşora riscurile financiare ale clienţilor şi de a spori performanţa şi siguranţa operaţională, permiţându-le operatorilor să se concentreze strict asupra afacerilor.
Veniturile anuale ale companiei Rolls Royce au fost de 10,8 miliarde lire sterline în 2010, din care mai mult de jumătate au provenit din servicii. Registrul de comenzi ferme şi anunţate s-a cifrat la 59,2 miliarde lire sterline la 31 decembrie 2010, ceea ce conferă vizibilitate pentru nivelurile viitoare de activitate.
În 2010, Rolls-Royce a investit 923 de milioane lire sterline în cercetare şi dezvoltare, din care două treimi au avut drept scop continuarea îmbunătăţirii performanţelor de mediu ale produselor sale, mai ales reducerea emisiilor.
SURSA: Agerpres