Un oficial al grupului Daimler dar si unele surse din zona producatorilor de componente sustin ca locatia pentru o noua fabrica situata in Europa Centrala si de Est (ECE) va fi aleasa intre Romania si Polonia. Conform AutomotiveNews Europe, sursele mentionate au declarat ca grupul german a angajat saptamana trecuta o companie de consultanta care are ca sarcina gasirea zonei optime pentru consttruirea unei fabrici care va asambla modele Mercedes-Benz din clasele A si B. Cea mai relevanta
Un oficial al grupului Daimler dar si unele surse din zona producatorilor de componente sustin ca locatia pentru o noua fabrica situata in Europa Centrala si de Est (ECE) va fi aleasa intre Romania si Polonia. Conform AutomotiveNews Europe, sursele mentionate au declarat ca grupul german a angajat saptamana trecuta o companie de consultanta care are ca sarcina gasirea zonei optime pentru consttruirea unei fabrici care va asambla modele Mercedes-Benz din clasele A si B.
Cea mai relevanta declaratie pe acesta tema a fost data de vicepresedintele Mercedes-Benz pentru vanzari si marketing, Klaus Meier. “Este ceva adevar in ceea ce spuneti” a raspuns oficialul german unei intrebari care se referea la localizarea uzinei in Romania sau Polonia.Chestionat pe aceeasi tema, Carol Thomas, analist al zonei ECE in cadrul companiei de consultanta J.D. Power a afirmat ca ambele state au caracteristici foarte tentante. “Polonia ar fi mai atractiva din punct de vedere logistic pentru ca ar fi mult mai usor de transporat masinile pe pietele din Europa Occidentala. Pe de alta parte insa, costurile pentru forat de munca din Romania sunt mai scazute chiar decat in Polonia”, a declarat Thomas.
Conform ultimelor date furnizate de Asociatia Constructorilor Germani de Autovehicule (VDA), costul mediu al fortei de munca din Germania a fost in 2006 de 42,29 euro pe ora, in timp ce in Polonia muncitorii sunt platiti in medie cu sase euro pe ora iar in Romania cu numai 3,23 euro. Desi aceste cifre au suferit modificari majore anul trecut, tara noastra a ramas cea mai ieftina piata a fortei de munca dintre statele care ofera muncitori calificati si infrastructura pentru industria auto.
Furnizorii sunt deja aici
Alegerea Romaniei ca destinatie a noii fabrici Daimler poate fi sustinuta si de prezenta in tara a mai multor companii care furnizeaza subansambluri pentru modelele Mercedes-Benz. In ultimii ani multi furnizori traditionali ai modelelor germane au deschis fabrici in tara noastra atrasi de costurile reduse de productie si forta de munca bine pregatita. Printre cele mai cunoscute companii producatoare de subansambluri pentru Mercedes-Benz aflate deja pe teritoariul Romania se numara Brose si Webasto, amplasate langa Arad, spaniolii de la Mapsa localizati la Campia Turzii, grupul suedez Autoliv, producatorul de blocuri optice si cablaje auto Hella sau firma germana Automotive Lighting.
Spectrul Nokia
La inceputul lunii ianuarie, oficiali din cadrul grupului Daimler au confirmat informatiile din presa germana conform carora o decizie asupra locatieie unei noi uzine va fi luata pana la sfarsitul trimestrului doi din 2008. Rainer Schmuckle a declarat ca orice crestere a productiei totale realizata cu ajutorul noii fabrici va fi utilizata pentru modele din clasele A si B. Modelele acestor clase sunt construite in acest moment la uzina din Rastatt din Germania intr-un ritm annual de 280.000 de unitati. Constient de valurile starnite de relocarea fabricii Nokia, Schmuckle a tinut sa mentioneze ca muncitorii germani nu trebuie sa se teama de aparitia unei noi fabrici Mercedes. “Nu avem in plan abandonarea uzinei din Rastatt”, a declarat oficialul german.
Au nevoie si de vehicule comerciale
Nevoia acuta de noi capacitati de productie de la Daimler nu se rezuma la zona autoturismelor. Presedintele grupului german, Dieter Zetsche a declarat recent intr-un interviu dat publicatiei Euro am Sonntag ca este in cautarea unei achizitii in zona vehiculelor comerciale, dar ca nu a gasit inca solutia. “Vedem posibilitati de crestere prin realizarea unei achizitii, mai putin in zona vehiculelor personale ci in cea a comercialelor”, a declarat Zetsche. Astfel a rezumat oficialul Daimler noile tinte ale companiei pe care o conduce, evitand sa spuna clar care va fi locatia uzinei de autoturisme care va fi construita de la zero si care va fi compania sau marca de vehicule comerciale vizata pentru achizitionare.
Grupul Daimler, recent despartit de americanii de la Chrysler si producator al marcii Mercedes-Benz are, conform Reuters, o valoare de piata de 53 de miliarde de euro si detine facilitati de productie in 17 state din intreaga lume. Divizia care produce vehicule comerciale, Daimler Trucks a comercializat in 2007 peste 467.000 de camioane grele, medii si autoutilitare sub 3,5 tone.
Mercedes-Benz in Romania
In 2007, marca germana reprezentata de importatorul Mercedes-Benz Romania a comercializat in tara noastra 6.903 vehicule. Majoritatea dintre acestea, mai exact 4.495 au fost vehicule comerciale usoare, alte 2.408 fiind autoturisme. Cota de piata a marcii Mercedes a fost de 1,9% in 2007, in crestere cu 0,5% fata de valoarea din 2006.
Data: 29 ianuarie 2008