Românii nu ştiu cât plătesc pentru serviciile de telefonie

Un studiu realizat de ANRCTI (Autoritatea Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei), impreuna cu TASC Strategic Consulting, in randul utilizatorilor finali arata ca, in general, acestia nu stiu cat platesc cu adevarat pentru serviciile de telefonie. Utilizatorii nu stiu nivelul tarifelor si au o perceptie eronata cu privire la cat de ieftine sau cat de scumpe sunt serviciile unele fata de altele, ceea ce denota ca sunt in imposibilitatea de a face alegeri ra

Un studiu realizat de ANRCTI (Autoritatea
Nationala pentru Reglementare in Comunicatii si Tehnologia Informatiei),
impreuna cu TASC Strategic Consulting, in randul utilizatorilor finali arata ca,
in general, acestia nu stiu cat platesc cu adevarat pentru serviciile de telefonie.
Utilizatorii nu stiu nivelul tarifelor si au o perceptie eronata cu privire la
cat de ieftine sau cat de scumpe sunt serviciile unele fata de altele, ceea ce
denota ca sunt in imposibilitatea de a face alegeri rationale intre furnizorii
si ofertele aflate la dispozitia lor pe piata.

Studiul a fost efectuat in vederea realizarii Documentului
de pozitie privind Strategia de reglementare a sectorului comunicatiilor
electronice din Romania pentru perioada 2007-2010.

Dan Georgescu, presedintele ANRCTI, a declarat
ca isi propune ca unul dintre obiectivele strategice de reglementare pentru
urmatorii trei ani sa fie crearea unui mediu in care informatiile privind
disponibilitatea, conditiile ofertei si preturile serviciilor sa fie
transparente, simplu de accesat si la indemana tuturor cetatenilor.

Studiul a fost desfasurat de catre Gallup
Organization Romania, pe un esantion de 405 utilizatori de servicii de
telefonie mobila si 379 de utilizatori de servicii de telefonie fixa, atat din
mediul urban cat si din mediul rural.

Analiza-diagnostic, realizata de TASC
Strategic Consulting, a relevat faptul ca utilizatorii de telefonie fixa cat si
cei de telefonie mobila se confrunta cu o multitudine de tarife care creeaza
confuzie si reduc transparenta.

Sursa: ANRCTI