Românii sunt cei mai generoşi băutori de bere din Europa, reiese dintr-un studiu recent realizat de compania independentă de marketing şi consultanţă „Added Value” şi iniţiat de SABMiller, privind preferinţele europenilor în materie de consum de bere şi băuturi alcoolice. 91% dintre români sunt gata să ofere o bere unui prieten fără să aştepte alta în schimb, în timp ce suedezii sunt cel mai puţin dispuşi să facă acest gest. În ceea ce priveşt
Românii sunt cei mai generoşi băutori de bere din Europa, reiese dintr-un studiu recent realizat de compania independentă de marketing şi consultanţă „Added Value” şi iniţiat de SABMiller, privind preferinţele europenilor în materie de consum de bere şi băuturi alcoolice.
91% dintre români sunt gata să ofere o bere unui prieten fără să aştepte alta în schimb, în timp ce suedezii sunt cel mai puţin dispuşi să facă acest gest.
În ceea ce priveşte numărul maxim de persoane pentru care un european ar „face cinste” cu o bere, studiul arată că românii ocupă şi aici primul loc, cu peste 10 persoane, urmaţi de belgieni, olandezi şi spanioli.
Când vine vorba de plată, cehii par să fie cei mai „corecţi” băutori de bere, ocupând primul loc al clasamentului în ceea ce priveşte împărţirea costului consumaţiei: 97% dintre cehi plătesc doar propria consumaţie, în timp ce 82% dintre olandezi şi 77% dintre belgieni împart „frăţeşte” (50:50) costurile.
Francezii au obiceiul de a plăti chelnerului după fiecare „rând” de beri comandate, în timp ce românii (84%), germanii (81%) şi cehii (90%) preferă mai degrabă să achite la sfârşit.
Europenii sunt cu adevărat iubitori de bere. Danezii şi suedezii sunt cei care preferă berea cu orice ocazie. Dintre europeni, danezii sunt cei care preferă cel mai mult să bea berea acasă cu familia, în timp ce suedezii conduc topul în ceea ce priveşte consumul de bere la prima întâlnire, la întâlnirile de afaceri şi atunci când iau cina la restaurant.
În ceea ce priveşte ocaziile de consum, majoritatea românilor (94%) preferă să bea berea acasă, la mesele cu familia, 61% la cinele de la restaurant, 54% dintre aceştia beau bere la nuntă, în timp ce numai 23% consumă bere la întâlnirile de afaceri.
Studiul făcut de compania „Added Value” la iniţiativa SABMiller a fost realizat prin intervievarea online a peste 7.500 de persoane din 15 ţări europene, din fiecare ţară răspunzând peste 500 de persoane în legătură cu preferinţele lor de consum pentru băuturile alcoolice.
În Europa, SABMiller plc deţine 19 fabrici de bere, în care lucrează peste 21.000 de angajaţi, şi care au produs anul trecut 7 miliarde de halbe (aproximativ 35 milioane de hl. de bere).
Data: 24 ianuarie 2008
Sursa: SABMiller