"De unde vine această creştere? Este vorba de noi contracte, dar şi de mărirea volumului în contractele existente. Datorită faptului că am performat, clienţii au căpătat încredere şi ne măresc volumul de lucru", a explicat Mişa Popic.

Potrivit acestuia, circa 3% din cifra de afaceri rezultă din închirierea spaţiului pentru organizarea de expoziţii şi alte evenimente. "Nu sunt prea fericit de chestia asta, pentru că nu asta este menirea existenţei noastre. Reprezintă circa 2,9- 3% din cifra de afaceri. Ne ajută în ceea ce priveşte cash flow-ul", a spus directorul Romaero.
Acesta a subliniat că societatea a fost afectată de criza financiară, mai ales că 90 la sută din producţie merge la export. "Am fost şi suntem afectaţi. Financiar avem dificultăţi şi noi, ca şi partenerii noştri, pentru că peste 90 la sută din producţia noastră merge la export. Aşa cum sunt ei afectaţi de criza financiară, aşa suntem şi noi. Asta se traduce în primul rând printr-o presiune din partea lor de a reduce şi noi costurile şi, în consecinţă de a scădea preţurile şi este destul de dificil să ducem la îndeplinire aceste cerinţe, dar suntem obligaţi să o facem. Astfel, cel puţin în cazul Airbus şi Boeing, ei vin şi spun: este noul contract – take it or leave it", a explicat Mişa Popic.

Romaero are două linii de business principale: una se referă la fabricarea de aerostructuri, iar a doua este întreţinerea şi reparaţia de material aeronautic. Ca pondere în cifra de afaceri, media celor două activităţi este de 50-50%.

În privinţa fabricării de aerostructuri, compania se află în lanţul de furnizori ai companiilor Airbus şi Boeing, pentru care fabrică piese, subansamble, ansamble şi ansamble mari. De obicei, contractele sunt pe o perioadă cuprinsă între 5 şi 10 ani. Ca număr de livrări, este vorba de seturi pentru 200 – 400 de avioane.

"Asta dă o bună vizibilitate în afacerea noastră. În acelaşi timp, depinde şi cum eşti poziţionat pe lanţul de furnizori. Noi intrăm în categoria de rangul doi. Cei de rangul întâi participă direct la proiectul respectiv, la risk share. Din punct de vedere financiar, ei contribuie la proiectul respectiv. Situaţia noastră financiară nu ne permite să facem lucrul ăsta, deşi un anume grad de participare la risc există, prin faptul că pregătirea de fabricare pentru proiectele respective o facem pe cheltuiala noastră, care se amortizează în general pe fiecare livrare", a mai spus directorul Romaero.

În categoria cheltuielilor, a investiţiilor pe care le face Romaero, sunt incluse cele legate de obţinerea certificărilor şi aprobărilor, care sunt şi din partea clienţilor. Pe lângă Airbus şi Boeing, printre clienţi se numără Bombardier Canada, Gulfstream, Industria Israeliană Aeronautică, de SABCA din Belgia, Aeroline Franţa şi Spirit AeroSystems SUA.

Pe plan intern, Romaero este furnizor unic pentru Forţele Aeriene Române pentru întreţinere, reparaţie de avioane de transport militar.