Firma DataTEK din Brașov estimează o cifră de afaceri de 300% pentru anul acesta, ca urmare a participării la congresul de telefonie mobilă de la Barcelona, după ce a semnat un contract care va aduce companiei între 750 de mii și 1 milion de euro.
DataTEK a venit pentru prima dată la Mobile World Congress de la Barcelona și bine a făcut. Compania a încheiat în prima zi un contract cu o firmă, al cărui nume nu poate fi menționat, fiind vorba de o clauză de confidențialitate, pentru vouchere de cumpărături pentru emigranți. Despre ce e vorba?
“Românii din Franta, din Italia, din Spania, din Germania vor merge la punctele de vânzare ale partenerului nostru internațional, vor plăti o sumă fixă și noi vom trimite pe telefonul mobil al mamei, vărului, sorei, rudei aflate în România codul nostru. Clientul se va prezenta cu el în supermarketurile Cora și va beneficia de cumpărături de 200 de lei. Practic, e un voucher de cumpărături de 200 de lei”, explică Cătălin Tincu, Client Service Director DataTEK.
DataTEK oferă servicii de mobile couponing și mobile ticketing. Compania a fost înființată de Gabriel Prodănescu în 2003. Povestea acestuia este următoarea: cu trei luni înainte de Revoluție a fugit din țară în Germania. Aici a terminat facultatea, iar apoi s-a angajat la Siemens. Cu Siemens a ajuns în Africa de Sud și de acolo încet încet a început să se perfecționeze. În anul 2003 s-a întors în țară și a pus bazele DataTEK. Inițial, firma a început cu mobile marketing. Acum, oferă servicii de mobile couponing și mobile ticketing. Ce înseamnă acest lucru?
“Codul nostru proprietar îl trimitem printr-un singur mesaj text către telefonul mobil, clientul se prezintă, în cazul retailului, la terminalele amplasate în Cora, scanează codul pe care l-a primit de la noi și în funcție de campaniile care rulează își alege produsul la care dorește să obțină reducerea. Terminalul staționar îi tipărește un voucher pe care se găsește un cod de bare legat de produsul care se găsește la promoție. Clientul îl prezintă la casa de marcat, casiera scanează codul ca pe oricare produs și îi scade valoarea reducerii din totalul cumpărăturilor”, explică Tincu.
“În cazul serviciilor de mobile ticketing, asigurăm soluția pentru concerte. Clientul plătește biletul prin SMS, îi trimitem codul nostru prin telefon, iar la intrare la concert personalul nostru, dotat cu echipamente mobile de scanare, îi permite accesul. Folosim niște echipamente Motorola făcute special pentru noi, cu sistemul nostru de operare”, spune Tincu.
“În domeniul transportului public, aici trebuie să spun din păcate, în România, nu am reușit să facem nimic. În schimb derulăm proiecte pilot pentru metroul din Moscova și din Italia. Aici integram modulele noastre staționare de scanare în porțile de acces la metrou. La fel clientul plăteste biletul prin SMS, primește codul nostru, scanează codul la poarta de acces și poate să intre pe peron”, adaugă Tincu.
Protecție împotriva fraudelor
Ce este foarte important în acest domeniu este prevenția fradudelor. “Noi facem validare în timp real ceea ce înseamnă că dacă am scanat codul și am intrat pe poarta din stânga, scanând același cod pe poarta din dreapta accesul nu va fi permis. Știm că cu cât coborâm spre sudul și estul continentului tentația de a frauda sistemul este din ce în ce mai mare” , afirmă Tincu.
Compania a început dezvoltarea acestei tehnologii în annul 2005, pornind de la ceea ce toată lumea spune că reprezinta viitorul. “În 2005 ne jucam cu QR code-uri și am ajuns la concluzia că este o tehnologie limitata, nu poți atinge decât clienți cu smartphone-uri și atât. Cu restul lumii ce faci? Ne-am zis că trebuie să existe o soluție universală să poți trimite un cod pe orice telefon mobil pe care să îl poți valida. Soluția este disponibilă commercial din anul 2011.
DataTEK este o firmă cu 20 de angajați și cu o cifră de afaceri de 500.000 de euro în 2012.
Pentru anul acesta oficialii companiei estimează o cifră de afaceri de 2 milioane de euro ca urmare a contractului încheiat în prima zi la MWC 2013, dar și a altor discuții pe care le-au avut.
“Suntem în discuții cu toți marii retaileri din România. Cu siguranță până la finele anului terminalele noastre se vor găsi și în alte lanțuri de retail din România”, spune Tincu.