Doar 12% dintre românii cu vârsta peste 18 ani sunt abonati la o clinică medicală particulară, în timp ce 15% au o asigurare de sănătate privată. Dintre cei care nu aveau abonament în momentul realizării studiului, 28% au declarat că intenționează în viitor să apeleze la un astfel de serviciu, în timp ce 46% nu aveau aceasta intenție. Pentru cei mai mulți, abonamentul la clinică este plătit de compania la care lucrează, în timp ce asigurarea de sănătate privată este într-o proporție mai mare plătită din veniturile personale. În medie, suma anuală plătita de către asigurați se ridică la aproximativ 1.000 lei. Cei mai mulți dintre cei care au asigurare medicală privată au ales ING pentru acest serviciu (30%), urmând apoi AIG Life Asigurări România (9%) și Omniasig (7%).
Întrebati la ce clinici au abonamente, pe primele 3 locuri au fost menționate Medicover (19%), Centrul Medical Unirea (11%) si Medlife (11%). Aproximativ opt din zece abonați nu doresc să schimbe clinica la care au în prezent abonament.
Majoritatea respondenților sunt înscriși la medicul de familie (98%) și aproape opt din zece dintre aceștia îl vizitează cel puțin o dată pe an. Lunar ajung la medicul de familie 13% dintre românii peste 18 ani. Frecvența de vizitare a medicului specialist este mai rară, doar 2% îl vizitează lunar sau mai des, dar cei mai mulți, 62%, o dată pe an sau mai rar. La dentist, mai mult de jumătate dintre românii cu vârsta peste 18 ani (55%) ajung o dată pe an sau mai rar, și doar 2% lunar sau mai des.
Cu privire la actualul sistem de asigurări de sănătate, 77% dintre respondenți consideră că pensionarii nu ar trebui sa plătească asigurare de sănătate, 86% că minorii și copiii trebuie să fie asigurați indiferent dacă părinții plătesc sau nu, iar 55% afirmă că asigurarea trebuie să fie plătita de toată lumea, obligatoriu, ca un impozit. Aproape trei din zece români consideră că asigurarea trebuie să fie plătita doar de cei care doresc să fie asigurați, iar cei care nu plătesc să nu aibă acces la serviciile medicale.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 300 de respondenți și este reprezentativ la nivelul utilizatorilor de Internet cu vârsta peste 18 ani. Eroarea de esantionare a studiului este de ±5.6%.
Mercury Research este prezentă pe piața din România din anul 1994 și oferă servicii de cercetare cantitativă și calitativă despre consumatori și despre companii din domenii precum: bunuri de larg consum, financiar-bancar, IT& C, media, sănătate, industria auto sau social.
Vizita la medicul de familie ar putea fi taxată pe viitor. Pentru a limita suprautilizarea serviciilor medicale, Guvernul dorește să introducă „tichetul de sănătate”, prin care va schimba componența pachetului de bază de servicii medicale decontat de către stat la acest moment.
Citește și: Ce servicii medicale „neesențiale” nu va mai acoperi statul