Pașapoartele electronice vor fi livrate prin Poșta Română
Aproximativ 250.000 de pașapoarte electronice vor fi expediate prin Poșta Română la domiciliul românilor care le-au solicitat, ei urmând să achite cheltuielile de expediție.
Termenul de confirmare a livrării este de 24 de ore de la momentul predării plicului către destinatar, fie printr-o înștiințare privind stadiul livrării, fie prin transmiterea semnăturii de primire, în mod electronic. Confirmarea se va realiza prin transmiterea în format electronic a semnăturii de primire prin intermediul fișierelor xml.
Poșta Română a câștigat prin licitație un contract pe 12 luni cu Direcția Generală de Pașapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne (MAI). În iunie 2023, contractul a fost scos la licitație de Ministerul Afacerilor Interne (MAI) prin procedură simplificată și a avut o valoare estimată la 3,5 milioane lei (fără TVA), singura ofertă fiind depusă de Poșta Română.
În final, Direcția Generală de Pașapoarte a atribuit contractul către Poșta Română în data de 31 iulie 2023 la un preț final de 3,15 milioane de lei (fără TVA), potrivit unui anunț publicat, marți, de către Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP).
Taxa de curierat se poate achita numerar, ramburs
În cadrul procedurii, Poșta Română a adresat diverse întrebări Ministerului Afacerilor Interne (MAI) despre cerințele tehnice solicitate în contractul pentru servicii de curierat, printre care:
ÎNTREBARE: Se acceptă încasarea tarifului de expediere a trimiterii la destinație cu numerar?
RĂSPUNS: Prin caietul de sarcini nu este exclusă această modalitate de încasare a taxei de curierat la destinație.
ÎNTREBARE: Preluarea semnăturii fizice a destinatarului pe formulare, scanarea și încărcarea în aplicația AWB a semnăturii și transmiterea electronică este o metodă corespunzătoare cerințelor tehnice din caietul de sarcini al licitației?
RĂSPUNS: Punctajul obținut la factorul de evaluare „capacitate tehnică” va fi conform gradului de dotare a curierilor cu echipamente de preluare electronică a semnăturii.
Ministerul Afacerilor Interne (MAI) a comunicat, totodată, Poștei Române să aibă în vedere și o altă cerință din caietul de sarcini, respectiv că „prestatorul va comunica expeditorului faptul că plicul a fost livrat și se va transmite electronic (prin schimb automat de fișiere xml) confirmarea primirii (semnătura care nu trebuie să depășească 12 KB).