România ocupă locul 16 între cele mai atractive 25 de destinaţii pentru investiţii străine din lume, înaintea Cehiei sau Rusiei, potrivit unui studiu al firmei de consultanţă A.T. Kearney privind percepţia directorilor celor mai mari companii din lume. China este considerată cea mai bună ţintă pentru investiţii, la fel ca şi în 2007, iar următoarele două poziţii sunt ocupate de Statele Unite şi India, potivit ediţiei din 2010 a Indicelui Încrederii privind Investiţiile S
România ocupă locul 16 între cele mai atractive 25 de destinaţii pentru investiţii străine din lume, înaintea Cehiei sau Rusiei, potrivit unui studiu al firmei de consultanţă A.T. Kearney privind percepţia directorilor celor mai mari companii din lume.
China este considerată cea mai bună ţintă pentru investiţii, la fel ca şi în 2007, iar următoarele două poziţii sunt ocupate de Statele Unite şi India, potivit ediţiei din 2010 a Indicelui Încrederii privind Investiţiile Străine Directe.
A.T. Kearney foloseşte pentru comparaţie un studiu din 2007, în care România nu a fost inclusă printre cele mai atractive 25 de economii.
Top zece este completat de Brazilia (locul 4), Germania (5), Polonia (6), Australia (7), Mexic (8), Canada (9) şi Marea Britanie (10).
Mai interesantă decât Cehia
Din Europa au fost incluse şi Franţa (13), Cehia (17), Rusia (18), sau Turcia (23).
Investiţiile străine directe din 2011 vor rămâne, probabil, la un nivel scăzut, se arată în studiul A.T. Kearney.
Directorii de companii consultaţi sunt precauţi privind realizarea investiţiilor în actualul climat economic şi se aşteaptă ca revenirea economiei mondiale să nu aibă loc mai devreme de 2011. Jumătate din companiile consultate au afirmat că amână investiţii ca rezultat al incertitudinilor de pe piaţă şi a dificultăţilor în obţinerea de finanţare.
Companiile consultate contribuie la Produsul Intern Brut mondial cu 2.000 de miliarde de dolari.
Asia va scoate lumea din criză
Percepţia faţă de statele cu economii dezvoltate a crescut pentru 2011, întrucât investitorii urmăresc siguranţa, notează specialiştii A.T. Kearney.
„Companiile caută antidotul nesiguranţei şi vor din ce în ce mai mult să investească în «străinătatea apropiată»”, a declarat Paul A. Laudicina, preşedinte şi director operaţional al A.T. Kearney.
Din directorii consultaţi, 72% consideră că regiunea Asia-Pacific va scoate lumea din criză, în timp ce doar 15% se bazează pe America de Nord şi 6% pe Europa.
SURSA:Mediafax