Ford a dat lovitura cu modelul Puma, fabricat la Craiova. Potrivit declaraţiilor făcute de Stuart Rowley, şeful Ford Europa, într-un interviu acordat Automotive News, maşina produsă în România se vinde excelent la nivel european, depăşind la vânzări modelul Fiesta.

Ford a produs aproape 200.000 de maşini anul trecut în România

Aceste vânzări sunt stimulate de faptul că segmentul SUV-urilor compacte este unul foarte căutat în prezent. Ford Puma, care are şi o versiune de 200 CP, care costă 32.000 de euro, se vinde foarte bine în special în Marea Britanie.

În 2020, Ford a produs 180.000 de automobile la Craiova. Producţia va continua şi pentru SUV-ul EcoSport, primul SUV fabricat de compania americană la Craiova, care şi-a diminuat totuşi volumele de producţie în urma introducerii modelului Puma.

Anul trecut, Ford Europa a comercializat 974.000 de mașini, cu 350.000 mai puține decât în 2019. Din aceste vânzări, mai bine de 118.000 de maşini au fost Puma și 47.000 au fost EcoSport. În ultimul trimestru livrările de Puma au fost de șase ori mai multe decât EcoSport și puțin mai mari și decât cele de Fiesta, scrie HotNews.

Cinci ţări generează trei sferturi din vânzările Ford în Europa

Cele mai vândute cinci modele din gama Ford au fost Focus, Puma, Fiesta, Transit Custom și Transit.

Cele mai importante pieţe europene pentru constructorul american sunt Marea Britanie, Germania, Italia, Franța și Spania. Aceste cinci ţări reprezintă 75% din totalul vânzărilor pentru Ford Europa.

Marea Britanie este piața unde Ford are cea mai mare cotă de piață (12,9%), în Ungaria cota este de 12,4% și în Irlanda este de 10,6%. Danemarca și Finlanda sunt piețe unde Ford are peste 8%.

Ce planuri are Ford Europa în continuare?

Ford Europa va trece printr-un important proces de transformare în anii următori. Unele uzine de pe bătrânul continent vor fi puternic modificate, pentru a suporta producţia integrală de maşini electrice.

Ford este primul producător de volum care a spus că din 2030 va vinde doar mașini full-electrice în Europa. Un punct intermediar va fi la jumătatea anului 2026, când gama sa de autoturisme din Europa va fi 100% pregătită pentru zero emisii, fiind reprezentată de vehicule electrice sau plug-in hybrid.