România a devenit principalul partener comercial al Moldovei, dar dorinţa este ca ea să fie şi principala sursă de investiţii în afacerile din Moldova, a declarat preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Republicii Moldova (CCIRM), Valeriu Lazăr, la Forumul de afaceri moldo-român, desfăşurat în cadrul expoziţiei naţionale "Fabricat în Moldova'.
'Experienţa României, care a trecut prin procesul de asociere şi aderare la Uniunea Europeană, poate fi extrem de utilă, atât autorităţilor, cât şi antreprenorilor din Republica Moldova. În spiritul parteneriatului excelent între sistemele camerale din Moldova şi România, am încercat să oferim împreună o nouă platformă pentru dialog între întreprinderile din cele două state, pentru a oferi oportunităţi de a extinde afacerile bilaterale', a precizat Valeriu Lazăr, într-un comunicat al CCIRM, remis joi AGERPRES.
Cu prilejul forumului de afaceri, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a României, Mihai Daraban, a exprimat disponibilitatea de a oferi sprijin întreprinderilor moldoveneşti prin întreaga infrastructură de business deţinută de CCIR.
Potrivit lui Mihai Daraban, volumul comerţului bilateral în 10 luni ale anului 2015 a depăşit 1,035 miliarde dolari, iar exportul din Moldova a depăşit în premieră valoarea de 400 de milioane de dolari. Totodată, Mihai Daraban a subliniat că întreprinderile moldoveneşti sunt foarte active în România, fiind înregistrate peste 4.000 de companii cu capital moldovenesc, ce au un capital subscris de peste 34 milioane de dolari.
Vice prim-ministrul şi ministru al Economiei din Republica Moldova, Octavian Calmâc, a declarat că prioritatea Guvernului de la Chişinău este restabilirea încrederii mediului de afaceri şi a partenerilor de dezvoltare prin reforme hotărâte, care să recupereze întârzierile din ultimii ani.
Ambasadorul României în Moldova, Marius Lazurca, a apreciat că schimburile comerciale bilaterale au atins un grad înalt de maturitate, fiind diversificate şi cu valoare adăugată înaltă. Oficialul a precizat ca economiile celor două ţări au crescut sincronizat, iar în anul 2014, faţă de 2009, volumul comerţului bilateral a crescut de patru ori.
Sursa: Agerpres