Cele mai multe astfel de produse au fost exportate în Germania, respectiv 680, în valoare de circa 50 de milioane de euro.
De asemenea, România a importat 561 de astfel de vagoane, cu 33,2% mai puţine decât în 2013, importul de astfel de produse cifrându-se la peste 6,61 milioane de euro. Cele mai multe vagoane pentru mărfuri, respectiv 484 (5,6 milioane euro), au venit din Germania.
În ceea ce priveşte vagoanele de călători, de bagaje, poştale şi alte vagoane speciale, România a importat 4 în valoare de 11.000 euro şi a exportat 93 în cuantum de 77,4 milioane de euro. Brazilia a fost ţara către care au mers cele mai multe astfel de vagoane, respectiv 67, în valoare de 74,4 milioane de euro.
Valoarea importurilor realizate de România, în 2014, a depăşit 58,5 miliarde de euro, în creştere cu 5,8% faţă de anul anterior, cea mai mare pondere a acestui tip de comerţ fiind consemnat cu ţările din Uniunea Europeană /UE/, respectiv 75,4% din total, arată datele INS.
Conform statisticii, la nivelul anului trecut, valoarea importurilor din Germania a fost cu 9,5% mai mare faţă de anul precedent, produsele cele mai frecvent comercializate fiind reprezentate de maşini, aparate şi echipamente electrice, aparate de înregistrat sau de reprodus sunetul şi imaginile, mijloace şi materiale de transport, metale comune şi articole din acestea, produse chimice, materiale textile şi articole din acestea.
Potrivit INS, România a avut, în cursul anului trecut, relaţii comerciale cu 212 ţări. Cu toate acestea, majoritatea comerţului internaţional este axat pe câteva ţări partenere dominante.
În anul 2014, cele mai importante 10 pieţe de export au reprezentat 63,2% din totalul exporturilor României, în timp ce primele 10 ţări partenere la import au realizat 67,5% din totalul importurilor. AGERPRES