Datele statistice sunt valabile pentru statele din Uniunea Europeană, Marea Britanie şi ţările din Asociaţia Europeană a Liberului Schimb (EFTA), respectiv Islanda, Liechtenstein, Norvegia şi Elveţia, conform agerpres.ro

Piaţa auto din România a înregistrat o scădere

În august, piaţa auto din România a înregistrat o scădere de 51,9%, fiind înmatriculate 11.157 autoturisme, faţă de 23.177 vehicule în perioada similară din 2019. Estonia a raportat un declin de 42,3% luna trecută.

Cele cinci mari pieţe europene au raportat scăderi în august: cel mai semnificativ declin fiind în Germania (20%) şi Franţa (19,8%), urmate de Spania (10,1%), Marea Britanie (5,8%) şi Italia (0,4%), arată datele ACEA.

În iulie, înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 3,7%, la 1,28 milioane de unităţi, în timp ce România a raportat un declin de 44,2%, la 12.950 unităţi.

De asemenea, înmatriculările de autoturisme noi în Europa au scăzut cu 32,9% în primele opt luni din acest an, la 7,28 milioane de unităţi, România înregistrând un recul de 37,5%, la 73.723 unităţi.

Livrările au scăzut luna trecută în toate pieţele europene mari, cel mai semnificativ declin fiind în Spania (40,6%), Marea Britanie (39,7%), Italia (38,9%), Franţa (32%) şi Germania (28,8%).

Vești bune pentru piața auto

Conform raportului Autofacts realizat de PwC, rezultă că România ar putea înregistra cea mai mare scădere a vânzărilor de autoturisme şi vehicule comerciale noi din Europa Centrală în acest an, de 24,3%, comparativ cu nivelul 2019, dar va avea o revenire rapidă urmând să depăşească pragul de volum pre criză COVID până în 2023, după cum transmite Agerpres.

Astfel, estimările privind vânzările de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare (LCV) noi din România arată o scădere de la 181.000 unităţi în 2019 la 137.000 de unităţi în acest an şi, ulterior, o urcare până la 223.000 de unităţi în 2023.

România va avea un declin comparabil cu Polonia, care va înregistra tot o scădere de 24,3%. Însă pentru Polonia este estimată o revenire mai lentă, urmând să rămână şi în 2023 sub nivelul din 2019., mai arată raportul realizat de reţeaua PwC la nivel european, pe baza datelor IHS Markit.

„Piaţa auto, una dintre cele mai afectate de sectoare de pandemia COVID-19 cu fabrici închise şi prăbuşirea vânzărilor în lockdown, începe să se recupereze uşor de la o lună la alta. Însă revenirea la volumele din 2019 şi depăşirea acestora vor fi de durată, pe măsură ce consumatorii îşi recapătă încrederea să cheltuiască. Vestea bună este că prognozele pentru România sunt printre cele mai optimiste, comparativ cu restul pieţelor din Europa Centrală, pe fondul planurilor celor doi producători locali de a adăuga noi modele din categoria hibrid”, a declarat Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România.