Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti, cu 6.338.200 pasageri îmbarcaţi şi 6.251.000 debarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 1.333.000 pasageri îmbarcaţi şi 1.311.000 debarcaţi şi Aeroportul Internaţional Iaşi, cu 774.800 pasageri îmbarcaţi şi 761.600 debarcaţi.

În transportul internaţional, primele zece aeroporturi de origine (de unde au provenit pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, au fost Londra Luton – 868.364 pasageri, Milano Bergamo – 496.551, Viena 299.126 pasageri, Munchen – 292.591, Madrid Barajas – 284.023, Istanbul Internaţional – 273.928 pasageri, Bruxelles Charleroi – 256.422, Tel Aviv -238.697, Barcelona – 227.833 şi Londra Stansted – 223.226 pasageri.

Cei mai mulți pasageri s-au îmbarcat pentru Londra

În ceea ce priveşte îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Londra Luton – 857.602 pasageri, Milano Bergamo – 505.191, Viena – 317.634, Munchen – 313.603 pasageri, Madrid Barajas – 282.298, Istanbul Internaţional – 274.947, Bruxelles Charleroi – 264.856 pasageri, Tel Aviv – 242.594, Amsterdam Schipol -230.260 şi Barcelona – 229.780 pasageri.

Principalele ţări (după aeroportul de origine) de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcaţi în România au fost Italia – 1.729.222 pasageri, Regatul Unit – 1.605.223 pasageri, Germania -1.075.196 pasageri, Spania – 912.765 pasageri, Franţa – 549.024 pasageri, Turcia – 387.087 pasageri, Ţările de Jos – 317.593 pasageri, Grecia- 305.227 pasageri.

Cele mai însemnate ponderi în transportul intern

După ţara de destinaţie, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Italia – 1.738.734 pasageri, Regatul Unit – 1.616.777 pasageri, Germania – 1.117.018 pasageri, Spania – 914.855 pasageri, Franţa – 565.774 pasageri, Turcia – 384.076 pasageri, Ţările de Jos – 336.742 pasageri, Austria – 317.634 pasageri, a arătat INS.

Cele mai însemnate ponderi în transportul intern au fost înregistrate de aeroporturile Henri Coandă Bucureşti, cu 49,8% din numărul total de pasageri îmbarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 15,8%, şi Traian Vuia Timişoara, cu 14,6%.

Transportul aerian de mărfuri a crescut și el substanțial

Amintim că în decembrie 2022, INS a menționat că transportul aerian de mărfuri a crescut substanțial față de aceeași perioadă a anului trecut. Cele mai mari ponderi s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă din București, Avram Iancu din Cluj-Napoca și Traian Vuia din Timișoara.

Astfel, transportul aerian de mărfuri (inclusiv poştă) a crescut, în primele nouă luni din 2022, cu 26,7%, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2021, de la 29.294 tone până la 37.130 tone, conform datelor centralizate de INS.

Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de mărfuri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti, cu 10.700 tone mărfuri încărcate şi 15.300 tone mărfuri descărcate, Avram Iancu-Cluj-Napoca, cu 2.300 tone mărfuri încărcate şi 2.900 tone mărfuri descărcate, şi Traian Vuia-Timişoara, cu 2.200 tone mărfuri încărcate şi 3.800 tone mărfuri descărcate.

În trafic intern, activitatea principalelor aeroporturi româneşti se prezintă astfel: Henri Coandă-Bucureşti a realizat 11,9% în total tone mărfuri încărcate, Avram Iancu-Cluj-Napoca – 55,6% şi Traian Vuia-Timişoara – 32,5% în total tone mărfuri încărcate.