Milioane de români vor fi obligați să plătească o nouă taxă pe autostrăzi. Anunţul a fost făcut de ministrul Proiectelor Europene, Cristian Ghinea. Conducătorii auto vor plăti în funcţie de volumul de marfă şi de distanţa pe care va fi transportată marfa.
„Gândim o reformă a modului de taxare a transportului, de a încuraja transportul pe căi ferate, de a taxa în mod real gradul în care sunt utilizate drumurile publice, se va trece de la o rovinietă fixă la un sistem de taxare în care fiecare plăteşte în funcţie de volumul de marfă.”, a precizat ministrul Fondurilor Europene.
„În primii doi ani vor fi instalate sisteme digitalizare de urmărire a mărfurilor în România urmând ca apoi să ne permită să facem pasul tehnic de taxare.”, a mai spus acesta.
Câți kilometri de autostradă vom avea
Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a explicat recent că în acest an vor fi gata aproape 100 de km de autostradă și drum expres. Conform acestuia, vom avea parte de autostrăzi moderne prin intermediul Programului Național de Redresare și Reziliență (PNRR). El a explicat că aproximativ 90 de kilometri de autostradă și drum expres ar putea fi gata în acest an.
„A 0 Sud ar trebui să fie gata în 2023, conform termenelor contractelor. Sunt semnate cele trei contracte, pentru trei loturi, pe două dintre ele deja se lucrează. (…) Pe lotul trei vor începe lucrările în iunie și ar trebui să fie gata în 2023. Pe Nord se poate semna contractul pe locul doi, între Corbeanca și DN 1 și Afumați. Aici, termenul ar fi 2024. (…) Aproximativ 90 de kilometri de autostrada și drum expres ar putea fi gata în 2021 (…) Prin PNRR vom avea autostrăzi moderne”, a declarat ministrul Transporturilor.
Cătălin Drulă a făcut referire și la datoriile CFR.
„Nu e un lucru fericit, dar e parte din eficientizarea acestei companii. Așa este planul de restructurare în momentul de față. CFR Marfă are o datorie uriașă (…) au de da 3,8 miliarde de lei, noi am făcut un plan prin care să demonstrăm că returnăm acest ajutor de stat, dar și că continuă să existe un operator de transport marfă, de stat (…) CFR Marfă avea mulți angajați, problema este că nu avea de unde să le plătești salariile și atunci este acest plan de eficientizare din care să iasă o companie cu dimensiune de 50% – 60% față de cota de piață a CFR Marfă”, a completat ministrul.
Sursă foto: Dreamstime