România ar putea deveni noul lider regional în privinţa industriei de IT în regim outsourcing, după ce Endava, una dintre principalele companii de servicii în domeniu pe plan local, a fost nominalizată în cadrul Top100 Global , un clasament anual de referinţă pentru industria mondială de IT outsourcing.
Outsourcing-ul în IT înseamnă externalizarea serviciilor care privesc tehnologia informației și a comunicatiilor , respectiv delegarea unor sarcini,obiective sau activitati unor entităti externe, care oferă fie un raport preț-calitate mai bun, fie dețin expertiză în domenii specializate.
În 2008, externalizarea serviciilor IT catre companiile cu sediul în Romania implica pentru clientii finali cheltuieli anuale minime de 20.405 euro per specialist IT , cu 2.500 de euro mai mult decat in Ucraina, Slovacia sau Bulgaria, însă acum situatia este alta. Printre factorii care au contribuit la nominalizarea din acest an a Endava în acest top se află creşterea rapidă înregistrată de către companie în Europa de Est, fiind activă în patru locaţii din România şi Moldova, precum şi creşterea numărului de angajaţi, cu peste 25% în 2010.
Nominalizarea este inclusă la categoria "Noi lideri regionali-Europa de Est", alături de alte cinci companii de profil, Endava fiind singura care desfăşoară activităţi şi în România. Pentru realizarea topului GS100 s-au analizat evoluţiile afacerilor şi ale principalilor indicatori economici înregistraţi de companiile de IT Outsourcing şi Business Process Outsourcing din întreaga lume. Totodată, au fost luate în calcul criterii precum evoluţia numărului de clienţi, a numărului de angajaţi, complexitatea proiectelor realizate şi practicile de management aplicate.
În cadrul categoriei respective au fost nominalizate şi alte companii din regiune, precum IBA Group (Cehia), MERA, SoftServe şi Exigen Services (toate din spaţiul ex-sovietic).
Endava este prezentă pe plan local cu birouri la Cluj-Napoca, Iaşi şi Bucureşti, are un număr total de 310 angajaţi, cu 120 mai mult decât în luna ianuarie 2010. Cel mai mare birou al companiei se află la Cluj-Napoca, unde lucrează 187 de angajaţi, urmat de sediul din Iaşi, cu 113 angajaţi. La Bucureşti, Endava România deţine un centru de coordonare regională şi consultanţă, unde sunt 10 angajaţi. Compania livrează soluţii de business şi servicii informatice în special pentru organizaţii mari din Marea Britanie şi Statele Unite, de la bănci de retail, companii de carduri de credit şi companii din domeniul telecom, la trusturi media şi cluburi de fotbal din Premier League.
SURSA: Agerpres