Ce legătură există între actrițe celebre precum Gina Lollobrigida, Sophia Loren sau Heidi Klum și România? Unii ar spune că niciuna. Casa de bijuterii Sabion demonstrează, cu un magazin – galerie de artă, că au, totuși, ceva în comun: bijuteriile lui Gianni Lazzaro, român de origine – Lazar Marcovici, pe numele său real -, care a devenit un brand pe piața internațională, fiind supranumit „regele bijuteriilor cu diamante colorate“.
Dar nici Sabion, unic distribuitor în România al creațiilor lui, nu este mai prejos: marca românească de bijuterii a câștigat – cu Galeriile Sabion, găzduite anterior de Cocor şi redeschise, recent, pe Calea Victoriei – titlul de cel mai frumos magazin din lume la o competiţie internaţională din Statele Unite (ARE Design Awards); imaginaţia românilor a învins 500 de concurenţi, printre care branduri cu tradiţie precum Macy‘s, Tiffany‘s sau Apple Store. Mai mult decât atât, Sabion s-au întors acasă și cu alte două premii, pentru ingeniozitatea expunerii artistice şi pentru pardoseala inovatoare (din granit şi inox). Relocarea Galeriilor a scos 800.000 de euro din conturile Casei de bijuterii Sabion, dar rezultatul este pe măsura efortului financiar. Magazinul arată mai degrabă ca o galerie de artă, în care bijuteriile sunt expuse asemenea unor tablouri, vitrinele sunt lucrate din fier forjat și mozaic din sticlă colorată, iar tavanul este compus din peste o mie de bucăţi de oglindă lucrate manual.
„Am creat o bijuterie mare, unde să vindem bijuterii mici“, spune încântat Claudiu Bologa, fondatorul Casei de Bijuterii Sabion, care mai deține încă 16 magazine, primele deschise fiind în 1998, în Târgu-Mureş. Pe-atunci, povestește el, „piaţa căuta să cumpere aur. Noi am vrut să schimbăm lucrurile și am început să vindem design, bijuterii confecţionate manual, gândite artistic, cu spriritualitate“. Acum, Sabion a ajuns să lucreze cu aproape 160 de angajaţi şi colaboratori. „Încă de la început, unul dintre obiective a fost implicarea unui număr cât mai mare de artişti români în realizarea bijuteriilor“, ține să precizeze Bologa. Iar încasările sunt estimate să depășească anul acesta două milioane de euro. Ce fel de bijuterii cumpără românii? Aurul alb este, cu siguranţă, vedeta acestui an în materie de bijuterii. Dar câştigă teren şi aurul trandafiriu, pietrele preţioase asortate acestor nuanţe fiind perlele şi (mai ales) diamantele.
România are cel mai frumos magazin din lume
11 decembrie 2013, 21:30
Ultima modificare în 11 decembrie 2013, 23:30
Diamantele rămân cele mai bune prietene ale fetelor. Dar și ale Casei de bijuterii Sabion, o afacere de familie, pornită în urmă cu 15 ani, în Târgu-Mureş
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Banca Transilvania a ajuns la două milioane de carduri în portofoliu
- Fiscul și-a depășit planul de încasări în primele 11 luni
- Brent Valmar: „Programul Rabla şi-a consumat puterea”
- UPDATE HARTA DRUMURILOR care riscă să fie blocate în caz de precipitaţii abundente
- La cât se ridică exproprierile pentru AUTOSTRADA Comarnic-Brașov
- Guvernul prelungeşte din nou termenul pentru TVA destinat primăriilor pentru a-şi plăti datoriile
- Județele din România care nu vor avea nici un kilometru de AUTOSTRADĂ nici peste 10 ani
- România își vinde lemnul. Exporturile au crescut anul acesta
- BRD îl finanţează cu 14 milioane euro pe Valvis pentru Aqua Carpatica
- AOAR: 2014, anul ”adâncirii” crizei