Diamantele rămân cele mai bune prietene ale fetelor. Dar și ale Casei de bijuterii Sabion, o afacere de familie, pornită în urmă cu 15 ani, în Târgu-Mureş
Ce legătură există între actrițe celebre precum Gina Lollobrigida, Sophia Loren sau Heidi Klum și România? Unii ar spune că niciuna. Casa de bijuterii Sabion demonstrează, cu un magazin – galerie de artă, că au, totuși, ceva în comun: bijuteriile lui Gianni Lazzaro, român de origine – Lazar Marcovici, pe numele său real -, care a devenit un brand pe piața internațională, fiind supranumit „regele bijuteriilor cu diamante colorate“.
Dar nici Sabion, unic distribuitor în România al creațiilor lui, nu este mai prejos: marca românească de bijuterii a câștigat – cu Galeriile Sabion, găzduite anterior de Cocor şi redeschise, recent, pe Calea Victoriei – titlul de cel mai frumos magazin din lume la o competiţie internaţională din Statele Unite (ARE Design Awards); imaginaţia românilor a învins 500 de concurenţi, printre care branduri cu tradiţie precum Macy‘s, Tiffany‘s sau Apple Store. Mai mult decât atât, Sabion s-au întors acasă și cu alte două premii, pentru ingeniozitatea expunerii artistice şi pentru pardoseala inovatoare (din granit şi inox). Relocarea Galeriilor a scos 800.000 de euro din conturile Casei de bijuterii Sabion, dar rezultatul este pe măsura efortului financiar. Magazinul arată mai degrabă ca o galerie de artă, în care bijuteriile sunt expuse asemenea unor tablouri, vitrinele sunt lucrate din fier forjat și mozaic din sticlă colorată, iar tavanul este compus din peste o mie de bucăţi de oglindă lucrate manual.
„Am creat o bijuterie mare, unde să vindem bijuterii mici“, spune încântat Claudiu Bologa, fondatorul Casei de Bijuterii Sabion, care mai deține încă 16 magazine, primele deschise fiind în 1998, în Târgu-Mureş. Pe-atunci, povestește el, „piaţa căuta să cumpere aur. Noi am vrut să schimbăm lucrurile și am început să vindem design, bijuterii confecţionate manual, gândite artistic, cu spriritualitate“. Acum, Sabion a ajuns să lucreze cu aproape 160 de angajaţi şi colaboratori. „Încă de la început, unul dintre obiective a fost implicarea unui număr cât mai mare de artişti români în realizarea bijuteriilor“, ține să precizeze Bologa. Iar încasările sunt estimate să depășească anul acesta două milioane de euro. Ce fel de bijuterii cumpără românii? Aurul alb este, cu siguranţă, vedeta acestui an în materie de bijuterii. Dar câştigă teren şi aurul trandafiriu, pietrele preţioase asortate acestor nuanţe fiind perlele şi (mai ales) diamantele.