Dezvoltarea infrastructurii de cale ferată și a transportului feroviar de marfă aduce beneficii de business semnificative, iar România poate profita de faptul că avem cel mai mare terminal de transbordare a cerealelor din Europa.

Acesta a fost inaugurat de GRAMPET Group, la Dornești, în județul Suceava, după o investiție de 10 milioane de euro. Complexul are o capacitate de transbordare cereale de 3 milioane de tone pe an, devenind astfel un punct strategic în fluidizarea traficului de mărfuri până în Portul Constanța și consolidând poziția țării noastre ca hub european logistic și feroviar.

Cel mai nou proiect al GRAMPET Group integrează și cele mai noi tehnologii de vârf utilizate în industrie, oferind astfel facilități similare cu acelea ale terminalelor din porturile maritime și fluviale. În plus, este proiectat să încurajeze transportul sustenabil.

În prezent, prin terminal se pot transborda simultan 8 vagoane de cereale de tip ucrainean (cu ecartament larg) și 8 vagoane de tip românesc (cu ecartament normal), complexul fiind dotat cu o stație de încărcare a vagoanelor de 128 de metri lungime și una de descărcare de 120 de metri lungime. Spre comparație, toate celelalte terminale din Europa facilitează în prezent transbordarea a cel mult 2 vagoane simultan.

terminal Dornești
SURSA FOTO: Grampet Group
terminal Dornești
SURSA FOTO: Grampet Group

Eficientizarea infrastructurii feroviare din regiune se numără printre angajamentele GRAMPET Group

Amplasat la granița dintre România și Ucraina, terminalul de la Dornești este al cincilea operat de GRAMPET Group și compania sa fanion, Grup Feroviar Român, și aduce avantaje din punct de vedere logistic, reducând presiunea resimțită în sectorul transportului rutier și oferind alternative la acesta.

Marcând aniversarea a 25 de ani de la înființarea GRAMPET Group, inaugurarea acestui complex reconfirmă angajamentul multinaționalei românești de a contribui la eficientizarea infrastructurii din regiune și la creșterea economiei țării noastre.

Gruia Stoica – președinte și fondator GRAMPET Group – afirmă: “Suntem bucuroși să vedem rezultatele muncii noastre, a întregii echipe GRAMPET Group, și mândri că putem crea noi oportunități de creștere economică, în timp ce ajutăm la construirea pârghiilor prin care România se poate conecta mai bine la regiune și la lume. În ultimii ani, industria românească de transport feroviar a dat dovadă de reziliență, agilitate și capacitatea de a valorifica oportunitățile apărute.

Dar pentru a avea parte de o dezvoltare continuă, în linie cu a marilor economii europene, avem nevoie și de constanță. Reușitele se obțin în timp, iar GRAMPET Group și-a impus standardele ridicate de excelență și eficiență, prin eforturile de dezvoltare a afacerilor clienților săi, contribuind astfel la creșterea economică a comunităților locale, dar și la bunăstarea oamenilor. Principalul nostru obiectiv este acela de a conecta afaceri, oameni și idei, precum și de a împărtăși soluții și viziuni pentru a consolida industria feroviară ca element cheie al dezvoltării durabile a societății”.

Terminalul de la Dornești, care operează 2 linii transportoare ce funcționează non-stop și au o capacitate individuală de 250 de tone pe oră, vine într-un context în care România și-a asumat un rol, dorindu-și să ajute la reconstrucția Ucrainei prin facilitarea transporturilor de cereale în lume.

Lunar, prin terminalul de la Dornești se pot transporta 240.000 de tone de produse agricole, fără pierderi de calitate. Datorită soluțiilor inovatoare integrate, este posibilă furnizarea de indicatori optimi ai consumului de energie electrică per tonă de produs transbordat.

Toate procesele tehnologice sunt automatizate și coordonate de echipe dedicate de specialiști, iar fiecare linie / bandă transportoare poate lucra pe un traseu separat, propriu, sau simultan în perechi, pentru a asigura un flux de transport continuu și rapid pentru cerealele și produsele agricole provenite din Ucraina și destinate exportului prin portul Constanța.