În urma conflictului militar pornit de Turcia, germanii de la Volkswagen au amânat demararea lucrărilor la noua fabrică din această ţară, iar asta a făcut ca discuţiile să se întoarcă la ţările prezente pe lista scurtă, printre care se număra şi România. Veştile nu sunt însă deloc bune pentru ţara noastră. Grupul Volkswagen ar putea decide să producă în viitor modelul Passat în Slovacia în loc să-l fabrice în noua uzină din Turcia, au declarat pentru Automotive News Europe surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul. În prezent, modelul Passat de dimensiuni medii este produs la fabrica din Emden, Germania, dar Volkswagen are nevoie de o nouă locaţie, deoarece unitatea este modernizată pentru a fabrica în exclusivitate modele electrice.
Consiliul de Supervizare al Volkswagen ar urma să se întâlnească săptămâna aceasta pentru a decide dacă va merge înainte cu investiţia din Turcia, în valoare de 1,3 miliarde de euro (1,4 miliarde de dolari). Compania a amânat decizia finală privind construirea unei fabrici în Turcia, a anunţat luna aceasta un purtător de cuvânt al producătorului auto german, pe fondul criticilor internaţionale la adresa operaţiunilor militare derulate de Ankara în Siria şi al temerilor legate de efectele potenţiale asupra imaginii VW.
VW trebuie să ia rapid o decizie deoarece unitatea din Turcia ar urma să-şi înceapă activitatea în octombrie 2022, când fabrica din Emden va trece la fabricarea maşinilor exclusiv electrice. O soluţie analizată de conducere ar fi mutarea producţiei Passat la gigantica fabrică a VW din Bratislava, Slovacia, au declarat sursele pentru Automobilwoche, o publicaţie care face parte din brandul Automotive News Europe.
În prezent, la uzina din Slovacia sunt fabricate VW Touareg şi Audi Q7, SUV-uri şi VW Up, Seat Mii şi Skoda Citigo. Ultimele două se confruntă cu un declin al vânzărilor şi ar putea fi scoase din producţie, ceea ce ar elibera locul pentru Passat, susţin sursele.
Premierul landului Saxonia Inferioară, care este şi membru al Consiliului de Supervizare al Volkswagen, a declarat că se opune alegerii Turciei pentru noua fabrică VW. Landul Saxonia Inferioară are o poziţie importantă în cadrul grupului auto, deţinând o participaţie de 20%.
Volkswagen analizase mai multe posibile locaţii pentru noua sa uzină din Europa de Est, inclusiv România, Serbia şi Bulgaria, dar până la urmă grupul german a optat pentru Turcia. În Manisa, la 40 km de oraşul Izmir, ar fi urmat să se construiască o fabrică cu o capacitate anuală de producţie de 300.000 de vehicule.
Sursele au precizat că deja VW a decis să mute o parte din producţia SUV-urilor Skoda Karoq la Bratislava.
Volkswagen nu caută locaţii alternative în timp ce îşi evaluează planurile de construire a unei noi fabrici în Turcia, a afirmat săptămâna trecută Andreas Tostmann, şef de producţie la VW, transmite Reuters. „Urmărim evoluţiile. Planurile pentru Turcia sunt în prezent în aşteptare. Nu căutăm în mod activ locaţii alternative „, a declarat Tostmann.
Cel mai mare producător auto din lume nu reuşeşte să-şi depăşească rivalii din Asia din cauza costurilor ridicate cu forţa de muncă la fabricile sale din Europa Occidentală, ceea ce a determinat o schimbare de direcţie, spre Europa de Est. Volkswagen are uzine în regiune, care produc pentru diferitele sale branduri, în Polonia, Slovacia, Cehia, Ungaria şi Bosnia-Herţegovina.