România este campioană mondială la Esports
România, campioană mondială la Esports! După ce a reușit să se califice din faza grupelor, țara noastră a învins Germania în sferturile de finală, a trecut de campioana mondială en titre, Suedia, în semifinale, și a triumfat în finală împotriva Portugaliei.
„Medalia de aur mondial obținută de tricolori este cea mai mare performanță din istorie pentru echipa de esports a României. E-sportul a devenit sport olimpic în acest an, pe data de 24 iulie fiind anunțată oficial prima ediție a Jocurile Olimpice de Esports care au loc anul viitor la Riad, Arabia Saudita.
Romania a găzduit ediția precedentă a campionatului mondial, în 2023, și este una dintre țările care au înțeles potențialul uriaș al acestui fenomen de mase la nivel global. Sper din tot sufletul ca echipa campioana a României sa fie primită cu onorurile cuvenite la întoarcerea acasă la București.
Este o victorie uriașă pentru viitorul sportului digital, pentru viitorul fenomenului sportiv! Avem șansa ca țară să fim în avangarda unui fenomen global, cu miliarde de fani și practicanți. Această minunată echipă a permis Romaniei să urce la vârful acestui mare val al digitalizării sportului mondial și olimpic”, a declarat Adrian Socaciu, președintele Institutului Sportiv Român și consilier al președintelui Internațional Esports Federation (IESF).
Echipa României a fost alcătuită din Cosmin Teodorescu, Daniel Purice, Ionuț Stănescu, Roberto Guta, Roberto Păun și managerul echipei, Alexandru Ion. Această echipă a reușit să câștige un premiu impresionant, în valoare de 100.000 de dolari.
Titlul de MVP al campionatului mondial a fost acordat românului Roberto Guta, care a avut o performanță remarcabilă. Deși datele oficiale privind impactul acestui campionat mondial încă nu au fost publicate, este de menționat că ediția din acest an a Cupei Mondiale de Esports, desfășurată tot la Riad, a atras peste 500 de milioane de telespectatori.
Jocurile video devin disciplină opțională în licee
În altă ordine de idei, precizăm că Ministerul Educației a anunțat introducerea disciplinei opționale „Dezvoltarea jocurilor video” în programa națională pentru liceu.
Noua disciplină școlară va fi organizată pe durata unui an, cu o oră pe săptămână, fiind disponibilă pentru toți elevii de liceu, indiferent de profil sau specializare. Cursurile se vor desfășura într-un laborator de informatică, asigurând condiții optime pentru desfășurarea activităților practice.
„Disciplina are în vedere inițierea elevilor în toate etapele de dezvoltare a jocurilor, de la proiectare până la publicare, utilizând limbajul de specialitate. Ea permite implicarea elevilor în activități similare cu ale profesioniștilor din domeniu, realizate pe grupe, elevii asumându-și rolurile specifice dintr-o echipă de dezvoltare a unui joc și conștientizând valoarea muncii în echipă”, a precizat Ministerul Educației.
Programul de studiu va acoperi competențe dintr-o gamă variată de domenii, precum narațiunea, designul grafic, ingineria sunetului și managementul de proiect. Acestea vor fi completate de noțiuni din matematică și științe, necesare pentru modelarea comportamentului personajelor și a mecanicilor din jocuri.
Structura programei pentru un an școlar include următoarele module: „Introducere în teoria jocurilor”, „Proiectarea jocului (game design)”, „Instrumente digitale pentru dezvoltarea jocurilor”, „Elemente de bază ale programării orientate pe obiecte și evenimente”, „Grafică și secvențe audio pentru o aplicație de tip joc video„, „Dezvoltarea unei aplicații de tip joc video”, „Testare, depanare și optimizare a aplicației”, și „Distribuirea și publicarea jocului”.
„În România, dar și în alte țări, industria de dezvoltare a jocurilor ocupă un rol important pe piața muncii, iar programa școlară a disciplinei „Dezvoltarea jocurilor video” răspunde nevoilor de alfabetizare digitală din perspectiva noilor cerințe socioprofesionale, printr-un curriculum relevant, vizând formarea unui set de competențe digitale pe care absolvenții învățământului liceal să le poată valorifica în viața activă. De asemenea, disciplina valorifică creativitatea și curiozitatea elevilor, oferindu-le șansa de a dobândi experiență inițială pentru un domeniu extrem de atractiv în rândul tinerilor”, a motivat Ministerul Educației implementarea noii discipline.