Producatorul de autoturisme Mazda a realizat in 2007 vanzari de 31.247 de unitati pe pietele din centrul si sud-estul Europei, in crestere cu 21% fata de anul 2007.
Mazda a inregistrat vanzari record in 10 tari din cele 14 pe care le gestioneaza in din regiune: Ungaria, Slovenia, Romania, Bulgaria, Serbia, Muntenegru, Bosnia, Macedonia, Moldova si Albania. Cea mai dinamica piata a fost insa Romania, unde s-au vandut 2.537 de autovehicule, in crestere cu 147%, respectiv un plus de 1.509 unitati fata de anul 2007.
Cresteri semnificative au fost raportate si pe pietele din Cehia (un plus de 1.094 de unitati in 2008 fata de anul anterior) si in Ungaria (un plus de 801 unitati). Avand in vedere dimensiunile pietelor, Albania (crestere de 143%) si Serbia si Muntenegru (crestere de 141%) au inregistrat performante notabile.
“Mazda a rezistat fluctuatiilor existente pe pietele auto in 2008. Obiectivul pentru 2009 este de a mentine cotele de piata obtinute in aceasta regiune”, a declarat Josef Schmid, Director Regional Mazda Europa Centrala si de Sud-Est.
Cele mai mari volume au fost vandute in Austria (13.481 de unitati in 2008), Ungaria (3.566 de unitati), Cehia (3.214 de unitati), Croatia (3.055 de unitati) si Romania (2.537 de unitati).
Cel mai popular model din Europa Centrala si de Sud-Est a fost Mazda2 cu 10.399 de unitati comercializate, urmat de Mazda6 (cu 7.057 de unitati) si Mazda3 (cu 6.727 de unitati). Un alt model care s-a remarcat a fost Mazda CX-7, cele 1.867 de unitati vandute indicand o crestere a cererii din partea clientilor orientati catre produse premium.
Sursa: Mazda