TP-Link, lider mondial şi local pe segmentul routerelor fără fir, a comercializat 600.000 de routere anul acesta în ţara noastră, având o cotă de 65% din piaţa locală, conform reprezentanţilor companiei.
TP-Link a livrat anul acesta 1,1 milioane de routere şi adaptoare wireless prin intermediul depozitului regional care deserveşte România şi alte şase ţări din regiune (Albania, Bosnia-Herzegovina, Bulgaria, Kosovo, Serbia-Muntenegru şi Macedonia). Cea mai mare piaţă pentru compania chineză este România, 55% dintre produse fiind livrate pe plan local. Piaţa totală de routere wireless este estimată de oficialii chinezii la 950.000 de unităţi dintre care 600.000 sunt livrate de TP-Link. Compania asiatică are o cotă de 65% pe piaţa locală. La nivel golbal, TP-Link are o cotă de piaţa de 39,8%, iar al doilea competitor este cu 29,68% în urmă. Chinezii sunt lideri de 14 trimestre şi ocupă prima poziţie în 38 de ţări din 120 unde sunt prezenţi, conform datelor IDC.
Cel mai nou produs lansat pe piaţa locală de TP- Link este Touch P5, un router wireless cu ecran tactil care are un procesor separat. Routerul se configurează în şase paşi simpli fără nevoia unui PC şi are două canale de 2,4 GHz (600 Mbps) şi 5 GHz (1300 Mbps). Touch 5 dispune de patru porturi Ethernet Gigabit pentru conectarea prin fir a PC-urilor, televizoarelor smart şi a consolelor de joc, dar şi de două porturi USB, din care unul 3.0, pentru partajarea de 10 ori mai rapidă a datelor comparativ cu standarul USB 2.0. Preţul unui router este de 799 lei.