Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de combustibil au crescut cu 1,0%, iar cele de alimente, băuturi şi tutun au urcat cu 0,8%, în timp ce vânzările de produse non-alimentare au scăzut cu 0,5%.
În ritm anual, februarie 2018 comparativ cu luna februarie 2017, comerţul cu amănuntul a crescut cu 1,8% în zona euro şi cu 2% în Uniunea Europeană. Comerţul cu amănuntul în UE 28 a fost influenţat de faptul că vânzările de produse non-alimentare au urcat cu 2,4%, în timp ce vânzările de combustibili au crescut cu 1,4%, iar cele de alimente, băuturi şi tutun cu 1,2%.
Comparativ cu luna februarie 2017, cele mai mari creşteri ale vânzărilor cu amănuntul au fost raportate în Malta (11,7%), Polonia (7,9%), Irlanda (7,1%), Ungaria (6,5%) şi România (5,1%).
Ritmul anual de creştere a vânzărilor cu amănuntul în România a intrat pe o pantă descedentă în ultimele luni, de la un avans de 15,1% în luna decembrie 2017 la o creştere de 11,7% în ianuarie 2018 şi de 5,1% în luna februarie 2018.
În februarie 2018 versus februarie 2017, afacerile din comerţul cu amănuntul au înregistrat o majorare de 5%, ca urmare a creşterilor înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+8%) şi la vânzările de produse nealimentare (+5%). În acelaşi timp, volumul cifrei de afaceri pentru comerţul cu amănuntul, ca serie ajustată, s-a majorat cu 6,6%, iar vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au crescut cu 8%, vânzările de produse nealimentare cu 7,5% şi cele din comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate cu 0,8%.
La nivel comparativ februarie – ianuarie 2018, cifra de afaceri pentru comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a scăzut, atât ca serie brută, cât şi ca serie ajustată, cu 3,4%, respectiv cu 2,3%.