Anul trecut, automobilele electrice cu baterii constituiau doar 1,7% din totalul vehiculelor din Uniunea Europeană. Cele mai mici proporții se înregistrau în Cipru, Grecia, Polonia, Slovacia, Cehia, Croația, Bulgaria și România, conform informațiilor publicate vineri de Oficiul European de Statistică (Eurostat).
În 2023, UE a înregistrat 1,5 milioane de automobile electrice pe baterii noi
În 2023, Uniunea Europeană a înregistrat 1,5 milioane de automobile electrice pe baterii noi, aducând totalul la 4,5 milioane, ceea ce reprezintă o creștere de 48,5% față de anul 2022, când erau înmatriculate trei milioane de astfel de vehicule, potrivit datelor Eurostat.
În Danemarca, automobilele electrice pe baterii constituiau 7,1% din totalul mașinilor, iar în Suedia, Luxemburg și Ţările de Jos, ponderea era de 5,9%, 5,1% și respectiv 5%.
În schimb, 14 state membre aveau ponderi sub 1%, cele mai scăzute fiind în Cipru, Grecia și Polonia (0,2% fiecare), urmate de Slovacia (0,298%), Cehia (0,344%), Croația (0,369%), Bulgaria (0,381%) și România (0,484%).
În 2023, ponderea vehiculelor electrice pe baterii în totalul înmatriculărilor noi din Uniunea Europeană a atins 14,6%. Această proporție era sub 1% până în 2018, dar a crescut semnificativ în ultimii patru ani, ajungând la 5,3% în 2020, 9% în 2021, 12,1% în 2022 și 14,6% în 2023.
Samsung a dezvoltat o baterie cu stare solidă care promite să crească autonomia vehiculelor electrice până la aproape 970 km
În plus, compania lucrează la baterii care ar putea fi complet reîncărcate în doar 9 minute și își propune ca durata de viață a acestora să fie de până la 20 de ani.
Aceste avansuri ar putea aduce beneficii semnificative pentru vehiculele electrice. Totuși, având în vedere costurile de producție ridicate, este posibil ca aceste tehnologii să nu fie disponibile la un preț accesibil în viitorul apropiat.
Samsung a prezentat tehnologia sa de baterii pentru vehicule electrice la expoziția SNE Battery Day 2024, desfășurată în iulie.
Compania a anunțat că va începe producția în serie a acestor baterii cu stare solidă în anul 2027. Samsung a distribuit mostre către producătorii auto și a raportat feedback favorabil din partea acestora.
Noile baterii sunt mai ușoare și mai compacte decât modelele existente și oferă o siguranță sporită în comparație cu tehnologia actuală. Aceste îmbunătățiri au stârnit un interes crescut din partea industriei auto.
Noua tehnologie de baterii EV dezvoltată de Samsung va fi disponibilă în curând doar pentru modelele de mașini electrice de lux.
Samsung se pregătește să lanseze o gamă variată de baterii pentru vehicule electrice în următorii ani, cu unele modele capabile să se încarce complet în doar 9 minute începând cu 2026. Compania vizează extinderea duratei de viață a bateriilor până la 20 de ani și dorește să dezvolte soluții accesibile pentru vehiculele electrice de nivel entry.
De asemenea, LG Ensol are în plan să introducă baterii cu stare solidă înainte de 2030, având ca obiective creșterea puterii și a durabilității acestora pentru vehicule electrice.
Aceste inovații din partea producătorilor sud-coreeni ar putea reprezenta o provocare majoră pentru concurența chineză, în special având în vedere că NIO oferă deja un pachet de baterii de 150 kWh cu o autonomie de 650 de mile.