“Datele statistice susțin această concluzie. România se apropie cu pași rapizi, dacă nu cumva a ajuns deja, în punctul în care actuala infrastructură va acționa ca o piedică pentru creșterea economică. Pentru a atinge nivelul standardului de viață din țările vestice, România are nevoie de cel puțin două decenii de creștere economică puternică peste media europeană”, conform unui comunicat transmis de Consiliul Investitorilor Străini. Potrivit CIF, România se situează în continuare pe ultimul loc în UE în ceea ce privește percepția despre calitatea infrastructurii. “Este vitală o schimbare în privința abordării proiectelor de infrastructură; autoritățile ar trebui să țină cont de următoarele aspecte cheie pentru dezvoltarea acesteia
-Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) are nevoie de un cadru adecvat de guvernanță corporativă pentru a asigura un management de calitate; totodată, această entitate ar trebui să intre sub incidența Legii nr. 111/2016 privind guvernanța corporativă. În același timp, sunt importante clarificări cu privire la scopul și obiectivele CNIR, dar și desemnarea unității care se va ocupa de managementul proiectelor, mai ales că lipsa managementului profesionist și a expertizei au condus de multe ori la întârzierea proiectelor fără motive întemeiate;
– Extrem de importante și pertinente pentru proiectele de infrastructură sunt claritatea, ierarhizarea și schemele de finanțare, nu numai pentru facilitarea dezvoltării unei infrastructuri puternice, ci și pentru depășirea blocajelor existente în prezent, care determină întârzieri în desfășurarea proiectelor. Este necesar un efort comun interinstituțional pentru realizarea acestui lucru
-Definirea clară a criteriilor și priorităților investiționale ale Fondului Suveran de Dezvoltare și Investiții pe care Guvernul îl înființează;
-Crearea unui cadru coerent pentru noua lege a parteneriatului public-privat, aspect pe care formele anterioare ale legii nu l-au avut;
-Accelerarea absorbției fondurilor UE, întrucât aceasta continuă să fie foarte lentă. Fără fondurile UE, va fi aproape imposibil ca proiecte mari de infrastructură să se dezvolte în România”, se arată în comunicatul CIF.
România, codașa Europei privind calitatea infrastructurii
20 septembrie 2017, 13:59
Ultima modificare în 20 septembrie 2017, 14:30
Consiliul Investitorilor Străin, un grup de 123 de companii membre, ale căror investiții cumulate reprezintă în jur de 35 miliarde euro, precizează că infrastructura de transport din România s-a dezvoltat foarte lent în ultimele decenii, din cauza unui cumul de factori precum lipsa unei liste cu priorități, discontinuitatea deciziilor de politici publice și slaba coordonare în executarea proiectelor abordate.
Etichete: consiliul investitorilor straini,
infrastructură
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Ministrul Muncii: Varianta finală a Legii pensiilor va fi prezentată în Coaliţie pe 1 octombrie 2017
- Serele, silozurile şi grajdurile făcute din fonduri europene pot fi cumpărate de beneficiarii împrumutului
- BCE ar putea să prelungească achiziţiile de obligaţiuni până în 2018
- Tarom va avea un nou director general în două-trei zile
- Chiriţoiu (Consiliul Concurenţei): Am intensificat controalele în benzinării
- Tarom vrea să schimbe ATR-urile şi Boeing 747 seria 300. Se poartă discuţii cu fabricile de avioane
- DNA cere în instanţă condamnarea lui Sebastian Ghiţă la o pedeapsă maximă pentru mituirea lui Bădescu
- Toate firmele private din România vor fi obligate să mărească salariile brute! Anunțul făcut de ministrul Finanțelor
- Modificarea legii antifumat, dezbătută în comisia de sănătate
- Secretarul de stat de la Transporturi, Dragoș Titea și conducerea TAROM, băgați în ședință de deputați