Protocolul semnat de cele două ţări presupune cooperarea în domeniul lucrărilor de infrastructură pentru modernizarea, reabilitarea şi extinderea infrastructurii de transport în zona Bucureşti, incluzând complexul Gara de Nord, ce ar urma să fie coborât în subteran şi legat prin tuneluri de Gara de Sud şi Gara Obor.
"Gara de Nord este cea mai importantă staţie de cale ferată din cadrul sectoarelor româneşti ale coridoarelor pan-europene de transport feroviar IV-IX, iar modernizarea ei reprezintă un pas important pentru modernizarea infrastructurii Bucureştiului. Acest memorandum asigură premisele şi cadrul juridic al unui parteneriat româno-belgian care va veni în sprijinul dezvoltării unui proiect viabil prin care Bucureştiul să beneficieze de o Gară care să fie la standarde europene, demnă pentru capitala celui de-al şaptelea stat ca marime din UE’, a declarat ministrul Anca Boagiu, citată de Agerpres.
Până în prezent, atât Ludovic Orban, cât şi Radu Berceanu, care au avut portofoliile de ministru al Transporturilor, au încercat să facă din Gară un mall modern sau un centru multimodal de transport, dar fie studiile de fezabilitate făcute nu au fost utilizate, fie faptul că Gara este monument istoric a determinat ca planurile să fie amânate.
Prin memorandumul semnat cu Belgia, ministerul încearcă să obţină atât expertiza belgiană, cât şi posibilitatea de a atrage fonduri europene pentru modernizarea şi dezvoltarea Gării de Nord.