Programul, din categoria finanţărilor de „pre-aderare”, trebuia să se încheie în 2010, dar România a beneficiat de două extinderi pentru a putea absorbi cât mai mult din fondurile puse la dispoziţie, prima până în decembrie 2011 şi a doua până în decembrie 2012. Potrivit datelor Ministerului Finanţelor Publice (MFP), în 2011 au fost efectuate plăţi pe programul ISPA de 290 milioane euro. Fondurile au fost absorbite în proporţie de 88% (fonduri UE şi confinanţare naţională), iar la finalul anului 2012 absorbţia este estimată de MFP la 95%.
Programul Instrument pentru Politici Structurale de Pre-Aderare (ISPA) reprezintă un instrument de finanţare nerambursabilă care sprijină România în vederea alinierii standardelor de mediu şi transport la cele ale Uniunii Europene. Au fost aprobate de către Comisia Europeană memorandumuri de finanţare în valoare totală de 2,7 miliarde euro, din care aproximativ două miliarde de euro reprezintă contribuţie comunitară nerambursabilă.
Programul ISPA a început la jumătatea anului 2000. Înainte de aderarea României la UE, presa a semnalat nereguli în programul ISPA – decontarea unor cheltuieli nejustificate, evitarea procedurilor de achiziţie. Controlând plăţile efectuate din fondurile ISPA, Curtea de Conturi a identificat la acel moment nereguli privind plata de indemnizaţii şi diurne către unii consultanţi externi, precum şi nereguli la rambursarea unor cheltuieli.
Sursa: Agerpres
România continuă și în 2012 plățile prin ISPA
2 ianuarie 2012, 15:20
Ultima modificare în 2 ianuarie 2012, 17:20
România va continua şi în 2012 să facă plăţi prin programul de pre-aderare ISPA, finanţat de Uniunea Europeană , deşi au trecut cinci ani de la accederea în UE.
Etichete:
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Publicat in categoriile: Știri de ultimă oră
Ne puteți urmări pe Facebook, Telegram sau pe Google News
Pentru comentarii sau drept la replică, ne puteți contacta pe pagina noastră de Facebook
- Pomigliano d`Arco, dovada că Fiat nu a renunțat la „mașina italiană” I FOTO
- Cel mai modern autobahn al nemților: Vezi la ce s-au gândit
- David Cameron vede viitorul economiei britanice în afara Europei
- Ungaria naționalistă, după chipul și asemănarea lui Orban, a devenit constituțională
- Acciza la motorină se majorează din nou
- Președintele Napolitano le-a spus italienilor că niciunul nu se poate sustrage de la sacrificii
- Băncile românești își schimbă contabilitatea
- De astăzi vom mânca doar ouă de la găini mai fericite
- Se scumpește gazul pentru consumatorii non-casnici
- Costul naționalizării: Exxon va primi doar 908 mil. dolari de la Venezuela