România urmează să dea marea lovitură în Europa! Se va întâmpla până în 2040

Invitată în cadrul emisiunii be.EU de la Antena 3, comisarul european pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat că România va face parte din două coridoare de transport european – coridorul Rin-Dunăre și coridorul Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee.

Potrivit comisarului european pentru transporturi, coridorul Rin-Dunăre există deja, însă va fi întărit. Aceasta mai spune că acest coridor va lega porturile Constanța și Sulina de Germania, considerat centrul economic al Europei. În plus, coridorul Rin-Dunăre va face și legătura între porturi importante de la Marea Baltică și Marea Nordului.

Cel de-al doilea coridor, (Marea Baltică-Marea Neagră-Marea Egee) va produce o nouă conexiune între Polonia, Slovacia, România, Bulgaria și Grecia.

„România capătă un coridor suplimentar. Este foarte important pentru că acum ea e era pe coridorul Rin – Dunăre. Rămâne pe acest coridor, care pleacă de la Constanța – București, merge până la Frankfurt, Stuttgart. Va fi conectat, de asemenea, la porturile din Marea Nordului, Hamburg, Bremen.

Pe de altă parte, capătă un nou coridor Nord – Sud. Asta este foarte important pentru partea estică a Uniunii Europene, așa-numitul coridor Marea Baltică – Marea Nordului – Marea Egee. Ceea ce înseamnă că unește Gdansk – Constanța – Varna și merge până în sud, la Marea Egee, în Grecia.

În România coridorul intră la Oradea, merge Timișoara, Drobeta, București, Constanța, dar și în jos, Giurgiu, Bulgaria și așa mai departe. Acesta este noul coridor”, a precizat Adina Vălean.

Adina Vălean: Avem o oportunitate majoră pentru bazele infrastructurii din România

Comisarul european pentru Transporturi, Adina Vălean a afirmat că Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă pune bazele infrastructurii din România pentru următorii ani, fiind propusă suma de 9 miliarde de euro pentru acest domeniu, transmite Agerpres.

„Astăzi, Guvernul României, prin Planul Naţional pe care îl lansează spre consultare publică, pune bazele dezvoltării infrastructurii din România pentru următorii ani. Apreciez foarte mult că o treime din fondurile alocate României prin acest mecanism de redresare economică vor merge către Transporturi. E o decizie pragmatică şi această decizie va duce la rezolvarea unei probleme care frânează dezvoltarea noastră economică de foarte mulţi ani. Peste 9 miliarde de euro propuneţi pentru reţeaua noastră de drumuri şi cale ferată, mobilitate urbană şi foarte important spre un sistem de transport mai sustenabil, mai rezilient şi mai eficient. Pandemia ne-a arătat importanţa infrastructurii esenţiale europene şi necesitatea unui sistem de transporturi puternic şi rezistent. Transporturile sunt coloana vertebrală a economiei şi a devenit acest lucru foarte clar în timpul acestei crize”, a spus Vălean, într-o intervenţie online la evenimentul de lansare în dezbatere a Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă.

Ea a încurajat toate statele membre UE să prevadă fonduri consistente pentru transporturi în planul lor de redresare.

„Trebuie folosită această oportunitate pentru a creşte performanţa sistemelor de transport, pentru a investi în digitalizarea lor, în implementarea de noi tehnologii şi pentru a scădea emisiile de gaze cu efect de seră produse de transport”, a afirmat Vălean.