Philippe Rogge, președintele Microsoft Europa Centrală și de Est, a vorbit în cadrul Microsoft Envision Forum 2019 despre resetarea ordinii mondiale și reconfigurarea unei noi ordini economice mondiale în care inovarea tehnologică încearcă să facă lucrurile total diferit.
Pe scurt, Noua Ordine Mondială spre care ne îndreptăm și pe care am început deja să o trăim, s-o experimentăm, este caracterizată de tehnologie, în general și de Inteligență Artificială, în special.
Violeta Luca, General Manager, Microsoft România, a dat exemplul unei realități existente deja în care mașinile pe care le conducem sunt deja echipate cu tot felul de senzori sau programe care le ajută să se controleze singure.
Inteligența Artificială schimbă lumea în care trăim
În cadrul Microsoft Envision Forum, s-au dat o serie de exemple despre felul în care Inteligența Artificială (AI) schimbă felul în care ne desfășurăm viața. Unele dintre ele sunt chiar din România.
Astfel, Philippe Rogge a vorbit despre modul în care tehnologia și soluțiile de tip AI au schimbat felul în care 100 de fermieri din România au început să facă agricultură.
O instituție de care nu a auzit prea multă în România folosește cu succes soluții de Inteligență Artificială.
Utilizarea soluţiilor de inteligenţă artificială a permis Agenţiei pentru Finanţarea Investiţiilor Rurale (AFIR) optimizarea procesului de solicitare a finanţării, de derulare a achiziţiilor şi de plată ale beneficiarilor.
Mai mult, absorbţia fondurilor europene gestionate de către AFIR este în acest moment la un nivel de 53%, iar acest lucru a fost posibil şi datorită soluţiilor de Inteligenţă Artificială.
Echipa specialiştilor AFIR a petrecut luni întregi transformând acest proces într-unul complet online. Soluţia optimă pentru AFIR a însemnat un mecanism de predicţie pentru plăţi care a fost livrat printr-o soluţie combinată între mai multe tehnologii cloud (Azure Data Warehouse şi Azure Machine Learning, Azure SQL şi Power BI).
Un alt exemplu dat de Philippe Rogge a fost cel al magazinului viitorului, un proiect implementat de Microsoft în Polonia, împreună cu lanțul de magazine Żabka.
În aceste magazine, tot sistemul de vânzare este bazat pe soluții de AI și camere de luat vederi. Clientul face cumpărături, pune produsele în coș, iar la final coșul este scanat și se poate plăti într-un mod foarte simplu fără ca produsele să mai fie scoase din coș și puse pe bandă.
România, o țară care este lider pe tehnologie
Violeta Luca a vorbit în cadrul Microsoft Envision Forum despre potențialul de digitalizare în România, apreciind că ‘’din punct de vedere disponibilitate, readiness, adopție suntem într-o zonă de dezvoltare accelerată foarte bună. Vedem din ce in ce mai mult potențial de a fructifica avantajele tehnologiei. Practic, am depășit momentul în care mai mulți executivi spuneau ‘’nu e cazul’’, ‘’nu acum’’. 9 din 10 executivi consideră că transformarea digitală este cea care îi va ajuta să își dezvolte businessul; 5 din 10 oameni văd mai degrabă aspectele pozitive ale inteligenței artificiale și ale încorporării capabilităților de AI în procesele de afaceri, independent de industrie”.
„Cred sincer că suntem într-un moment foarte bun în ceea ce privește dezvoltarea de soluții și produse, scalate ulterior pe industrii și avem potențial să dublăm – poate chiar să triplăm – soluțiile dezvoltate în România și care ulterior să fie preluate la nivel global,’’ a mai spus Violeta Luca.
Președintele Microsoft CEE a explicat modul în care AI redefinește transformarea digitală, pentru ca organizațiile să beneficieze de întreg potențialul pe care tehnologia îl oferă.
În contextul în care tehnologia transformă fundamental felul în care organizațiile se dezvoltă și își consolidează strategiile de business, 76% dintre executivii din România consideră că AI schimbă modul în care se vor desfășura afacerile în următorii cinci ani. De asemenea, majoritatea companiilor care au avut o evoluție pozitivă simt o nevoie accelerată de a implementa strategii bazate pe AI.