UPDATE 2 E OFICIAL Se deschide traficul pe noua AUTOSTRADĂ. România depășește astăzi pragul de 600 de kilometri

Prin deschiderea circulației pe loturile 1,2 și 4 ale tronsonului Orăștie-Sibiu și lotul 1 al tronsonului Lugoj-Deva, România trece un nou prag, și anume rețeaua de autostrăzi va avea o lungime de peste 600 kilometri de autostradă.

UPDATE 2 12:30

Compania Națională de Autostrăzi de Drumuri Naționale din România a informat în urmă cu câteva minute că la ora 13:00 se va deschide traficul pe cele trei loturi ale tronsonului Sibiu-Orăștie.

"În data de 19.12.2013, la ora 13:00, în prezenţa Primului Ministru Victor Viorel Ponta, a Ministrului Delegat pentru Proiecte de Infrastructură de Interes Naţional şi Investiţii Străine Dan Coman Şova şi a Directorului General al CNADNR SA, Narcis Ştefan Neaga se va deschide traficul rutier pe Autostrada Orăştie-Sibiu, începând cu Lotul IV şi continuând cu Loturile II şi I", se arată în anunțul CNADNR. 

Proiectul “Construcţia autostrăzii Orăştie – Sibiu” este finanţat prin Fondul de Coeziune, Axa Prioritară 1 – „Modernizarea şi dezvoltarea Axelor prioritare TEN-T în scopul dezvoltării unui sistem durabil de transport şi integrării acestuia în reţelele de transport ale UE”.

 Proiectul este finanţat de Uniunea Europeană prin Fondul de Coeziune în procent de 85% şi de Guvernul României în proporţie de 15%.

 Lotul I Orăştie-Sibiu, km 0+000 – km 24+110

Lotul 1 are o lungime totală de 24,110 kilometri. Valoarea totală a contractului „Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot 1 km 0+000 – km 24+110” este de 551.041.792,37 lei fără TVA, din care a fost decontat în anul 2013 un procent de 35,42%.

Lotul II Orăştie-Sibiu, km 24+110 – km 43+855

Lotul 2 are o lungime totală de 19,745 km. Valoarea totală a contractului „Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot 2 km 24+110 – km 43+855” este de 377.780.208,81 lei fara TVA, din care a fost decontat în anul 2013 un procent de 43,69%.

Lotul IV Orăştie-Sibiu, km 65+965 – km 80+070

Lotul 4 are o lungime totală de 16,610 km. Valoarea totală a contractului „Proiectare şi Execuţie Autostrada Orăştie – Sibiu, Lot IV km 65+965 – km 80+070 este de 530.780.773,26 lei fără TVA, din care a fost decontat în anul 2013 un procent de 40.03%.

UPDATE Astăzi se vor inaugura doar cele trei loturi ale tronsonului Sibiu-Orăștie, cu o lungime totală de circa 60 de kilometri, urmând ca primul lot al tronsonului Lugoj-Deva să fie deschis circulației abia luni, 23 decembrie, ne-au declarat sursa din cadrul CNADNR.

Premierul Victor Ponta este așteptat în jurul orei 11:00 – 11:30 la Sibiu, întrucât înainte va participa la inaugurarea unei hidrocentrale cu o putere instalată de 31,5 MW la Racovița.

Astăzi vor fi inaugurați aproape 60 de kilometri de autostradă între Orăștie și Sibiu, din cei 82,07 km – lungimea întregului sector.

Circulația ar putea fi deschisă circulației în jurul orei 14:00 – 14:30, conform unor surse din cadrul CNADNR.
CE SE INAUGUREAZĂ ASTĂZI

În urmă cu doi ani, iunie 2011, autoritățile de atunci semnau contractele pe cele patru loturi ale tronsonului Orăștie-Sibiu și promiteau că din aprilie 2013 vom putea circula pe cei 82 de kilometri de autostradă. Ce s-a întâmplat? Pe scurt: descărcarea siturilor arheologice, două ierni lungi cu precipitații abundente, blocarea Programului Operațional Sectorial –Transporturi (POS-T) – 85% din valoarea totală eligibilă fiind asigurată de Comisia Europeană prin Fondul de Coeziune-, și alunecări de teren.

Primul lot are o lungime de 24,11 kilometri,lucrările fiind executate de companie STRABAG. Din cei 24,11 km constructorul a fost nevoit în primăvară să termine lucrările pe o porțiune de 1,7 kilometri și să-i dea în folosință încă de la finele lunii mai pentru a putea descărca traficul de pe tronsonul Deva-Orăștie, scria capital.ro în luna iunie atunci când reporterii Capital au realizat un reportaj pe cele patru tronsoane de autostradă.

Citiți aici reportajul realizat la jumătatea lunii iunie de reporterii Capital.ro

Valoarea contractului pentru primul lot se ridică la 551 milioane de lei fără TVA, conform site-ului CNADNR.

Contractul pentru construcția lotului 2 are o valoare de 377,78 milioane de lei, fiind încheiat cu Straco Grup și Studio Corona. Lotul 2 are o lungime de 19,74 de kilometri, fiind unul dintre cele mai așteptate proiecte de autostradă, întrucât șoferii nu vor mai fi nevoiți să traverseze orașul Sebeș.

Reporterii capital.ro au informat în vara acestui an că pentru a parcurge distanța de la Orăștie la Sibiu pe DN ai nevoie de cel puțin o oră și jumătate "iar acest timp se poate scoate dacă depășești în unele localități limita de viteză de 50 km/h, sau chiar de 30 km/h pe unele porțiuni, și mai ales dacă ai norocul să nu fie blocat traficul în Sebeș, unde deseori aștepți chiar și o oră întreagă pentru a traversa orașul".

Lotul 4 are o lungime de 16,10 kilometri, contractul, în valoare de 484,4 milioane de lei, fiind atribuit asocierii Astaldi, Euro Construct Trading 98 și Astalrom.

Tronsonul cuprinde două noduri rutiere, două viaducte de 925 metri, două poduri de 42 metri, patru pasaje peste autostradă de 26 metri, două pasaje peste calea ferată de 40 de metri şi primul tunel de autostradă din ţară, lung de 340 de metri.
Citiți și:

Primul TUNEL de autostradă a fost inaugurat … cu grătare FOTO

Conform termenelor prevăzute în contractele încheiate în urmă cu 2-3 ani, încă din luna aprilie a.c. trebuia să circulăm pe cei 82,07 kilometri, însă niciunul dintre cei patru constructori nu s-au putut incadra în termen. Nici constructorul celor 27,4 kilometri construiți de Tirrena Scavi nu au fost inagurați deși lucrările au fost finalizate încă din luna septembrie. Aici marea problemă era că nu exista un drum de legătură, practic autostrada terminându-se în câmp.
Suma totală pentru proiectarea și execuția celor 87 de kilometri se ridică la puțin peste 2 miliarde de lei fără TVA, ceea ce înseamnă un preț de 5,25 mil. euro/km.