Două uzine auto din România se pregătesc să cucerească piața auto europeană
România se pregătește să devină un jucător cheie pe piața auto din Europa, cu două dintre cele mai mari uzine din țară, Craiova și Mioveni, planificând să producă peste 600.000 de autovehicule în acest an.
Creșterea cererii pentru modelele produse în aceste fabrici impulsionează o expansiune considerabilă a producției, iar versiunile electrice și modelele de SUV-uri noi sunt printre principalele atracții.
Expansiunea producției la Craiova și Mioveni ar putea pune România pe harta industriei auto din Europa. Cu noile modele și creșterea capacității de producție, România se poziționează ca un hub important pentru fabricarea de autovehicule, contribuind semnificativ la creșterea economică și la ocuparea forței de muncă în regiune.
Ce planuri sunt pentru uzina Ford din Craiova
Concret, la fabrica din Craiova, Ford Otosan are ca obiectiv producerea a între 250.000 și 270.000 de mașini în 2024. Printre modelele principale care vor ieși de pe liniile de producție se numără Puma Facelift, precum și noile modele Transit și Tourneo Courier. De asemenea, Ford pregătește lansarea versiunilor electrice ale acestor vehicule, ceea ce subliniază angajamentul uzinei față de inovare și sustenabilitate.
În prima jumătate a anului 2024, Ford Otosan a produs deja 122.380 de unități, înregistrând o creștere de 26% față de aceeași perioadă din anul anterior. Aceasta marchează un record pentru uzină, fiind cel mai mare volum de producție realizat în primele șase luni ale anului.
Pentru prima dată, uzina produce trei modele simultan: Puma, Transit, și Tourneo Courier, din care 82.000 de unități sunt Puma și 30.310 sunt modele Courier.
Evoluează lucrurile și la uzina Dacia din Mioveni
Între timp, la uzina Dacia din Mioveni, producția se intensifică odată cu debutul livrărilor pentru noul Duster III. În plus, uzina se pregătește pentru producția SUV-ului compact Bigster, care promite să propulseze marca Dacia în topul preferințelor consumatorilor din Europa.
Acest model va fi lansat oficial la Salonul Auto de la Paris din 2025, iar producția de serie va începe în același an.
În 2023, uzina Dacia a produs 322.000 de mașini, iar producția continuă să crească. În iunie 2024, Dacia și Ford au scos împreună 46.000 de autovehicule, înregistrând o creștere de 11% față de aceeași perioadă din 2023.