România devine Poarta Europei

România devine Poarta Europei. Atacurile asupra rutelor de transport către UE, precum cele provocate de rebelii Houthi, au determinat Comisia Europeană să caute alternative sigure și eficiente. În acest context, legătura dintre Asia Centrală și Europa va fi deservită prin intermediul României.

Adina Vălean a explicat că atacurile Houthi au dus la o creștere semnificativă a costurilor de transport pe rutele către Uniunea Europeană, ceea ce afectează pe toți, inclusiv pe români, deși aceștia nu văd o legătură directă. Coordonarea îmbunătățită pentru combaterea atacurilor persistente asupra rutelor de transport este unul dintre subiectele de discuție.

În plus, a adăugat că Marea Neagră este o altă rută de transport importantă afectată de conflictul din Ucraina.

Adina Vălean a subliniat și importanța diversificării rutelor de transport. Ea s-a concentrat pe întărirea coridorului mijlociu care conectează Asia Centrală cu Europa prin țările din Caucaz și Marea Caspică.

Ea a menționat că partea de intrare a acestui coridor în Uniunea Europeană este portul Constanța. În context, a subliniat planurile avansate în această direcție pentru Uniunea Europeană.

„Atacurile Houthi conduc la creșterea costurilor de transport pe rutele către Uniunea Europeană în mod substanțial, ceea ce înseamnă un lucru care ne afectează pe toți, inclusiv pe români, chiar dacă, să spunem, nu văd ei o legătură directă. Și asta este unul din subiecte. Cum facem să ne coordonăm mai bine pentru a lupta împotriva atacurilor persistente asupra rutelor de transport.

Marea Neagră este o altă rută de transport importantă, care este acum sufocată de conflictul din Ucraina. Deci, v-am dat două exemple.

Vreau să vă dau și unul pozitiv. Discutăm despre diversificarea rutelor de transport și despre cum facem să întărim coridorul mijlociu, ceea ce înseamnă conexiunea între Asia Centrală și Europa, prin țările din Caucaz, Marea Caspică.

Și vestea bună pentru noi este că partea de intrare a acestui coridor către Uniunea Europeană este portul Constanța, este România în principal. Vom avea, cel puțin în Uniunea Europeană, planuri destul de avansate în această direcție”, a spus Adina Vălean.

romania
SURSA FOTO: Dreamstime

Astfel, Portul Constanța va avea rolul de așa numita „Poartă a Europei”.

Investiția de un miliard de euro în extinderea Portului Constanța Sud reflectă angajamentul țării de a facilita operațiunile navelor de mare capacitate. Pe fond, România își consolidează poziția în rețelele globale de transport maritime.

Memorandumul de Înțelegere semnat între ministrul Transporturilor din România, Sorin Grindeanu, și omologul său din Arabia Saudită, Saleh Al Jasser, deschide calea pentru o cooperare extinsă în domeniul serviciilor logistice.

România va beneficia de transferul de cunoștințe și tehnologii avansate, cum ar fi digitalizarea și soluțiile moderne în operarea logistică.

Aceste inițiative vor contribui semnificativ la dezvoltarea transportului intermodal și a infrastructurii logistice din țară, consolidându-i rolul în rețelele de distribuție europene.

”Măsuri concrete pentru extinderea colaborării economice cu Arabia Saudită! În acest scop am semnat astăzi cu ministrul saudit al transporturilor, Saleh Al Jasser un memorandum de Înțelegere pentru cooperarea în domeniul serviciilor logistice.

Documentul va contribui la dezvoltarea transportului intermodal în România.

În cadrul întâlnirii de astăzi am mai discutat despre implementarea în România a celor mai noi metode de furnizare și operare a serviciilor logistice.

Am pus accent pe schimbul de experiență dar și pe găsirea unor soluții pentru armonizarea politicilor și reglementărilor în domeniul serviciilor logistice.

Am transmis din nou că România este un partener economic de încredere iar investitorii pot găsi aici oportunități pe termen mediu și lung.”, scrie Sorin Grindeanu.

Domeniile în care România va coopera cu Arabia Saudită

Cele două țări vor coopera în mai multe domenii prezentate în Memorandului de Înțelegere. Printre acestea se numără:

  • furnizarea și operarea celor mai noi servicii logistice
  • schimbul și sprijinirea experienței și evoluțiilor recente în sectorul serviciilor logistice
  • alinierea și schimbul de politici și reglementări referitoare la serviciile logistice