În acest an, exporturile României ar putea depăși 100 de miliarde de euro

În acest an, exporturile României ar putea depăși 100 de miliarde de euro. Majoritatea exporturilor vor merge către Cehia, Germania, Italia, Polonia, Ungaria și Slovacia, potrivit unei analize realizată de către Moneycorp România.

Numai în primele cinci luni ale acestui an, exporturile firmelor româneşti au însumat 38,5 de miliarde de euro. Perspectivele actuale arată că, la finalul primului semestru al acestui an, exporturile firmelor românești ar putea ajunge la 50 de miliarde de euro.

72,7% dintre exporturile României au mers către ţările din Uniunea Europeană (UE), valoarea schimburilor fiind de 28 miliarde de euro. În afara blocului comunitar, România a exportat bunuri materiale şi servicii în valoare de 10,537 miliarde de euro.

„Chiar dacă exporturile şi-au temperat evoluţia cu 2,9% faţă de primele cinci luni din anul trecut, tendinţa este una pozitivă şi arată că economia s-a adaptat provocărilor generate de noile modificări fiscale şi mai ales de inflaţie, cea mai mare din UE în acest an.

Evoluţia exporturilor româneşti va depinde, în principal, de modul în care principalii noştri parteneri comerciali din Europa, Germania, Italia şi Franţa vor depăşi problemele generate de inflaţie, de restructurarea economiei în contextul efectelor războiului din Ucraina şi a reconfigurării lanţurilor de producţie şi aprovizionare.

Premisele sunt încă în zona incertitudinii însă, având în vedere nouă politică economică pe care Bruxelles-ul îşi doreşte să o pună în practică pentru relansarea economiei europene, perspectivele se anunţă a fi pozitive”, a explicat managing directorul de la Moneycorp România, Cosmin Bucur.

Viitorul este plin de oportunități pentru România

Pentru România, următoarea perioadă îi va aduce diverse oportunităţi. Din punct de vedere al raportului preţ-calitate, produsele româneşti se află într-o zonă atractivă, de la materiale de construcţii până la textile. În ultimul an, principalele produse de export ale României au fost maşinile şi dispozitivele electrice, mijloacele de transport, mobilier, materiale de construcţii, produsele agroalimentare, produsele chimice şi mase plastice, produsele metalurgice, textile, confecţii, pielărie, încălţăminte şi produsele minerale.

Dacia, principalul exportator al României, vine cu noi modele de automobile, la fel şi Ford, industria software continuă să marcheze o evoluţie pozitivă, iar exporturile de produse chimice se află pe plus.

Restructurarea economică post-pandemică începe să îşi arate efectele pozitive, mare parte dintre firmele producătoare din România optimizându-şi costurile şi lansănd noi game de produse şi servicii, adaptate noii realităţi economice”, a explicat Cosmin Bucur.

Conform sursei citate anterior, evoluţia exporturilor României va depinde de modul în care autorităţile române vor sprijini relansarea economiei naționale.

„România are un potenţial foarte mare în privinţa relocării activităţilor de producţie, cu focus pe exporturi. Eforturile de extindere a autostrăzilor şi a reţelei de cale ferată, alături de investiţiile tot mai ample în parcurile logistice, fac din România o destinaţie interesantă pentru investitori.

Investiţiile directe ale nerezidenţilor în România au însumat 3,230 miliarde de euro, în primele patru luni din acest an, în creştere cu 34,14% comparativ cu 2,408 miliarde de euro, în perioada similară din 2023, iar trendul este unul în continuare pozitiv, în pofida provocărilor generate de inflaţie şi mai ales de cadrul fiscal instabil”, scrie în analiza respectivă.

România poate deveni un hub regional în mai multe domenii

Potrivit unui studiu realizat de Frames, România are toate şansele să devină un hub regional în domeniul logistic, al producţiei şi al serviciilor transfrontaliere, investiţiile preconizate pentru viitor depăşind suma de zece miliarde de euro.

Cheia investiţională este dezvoltarea infrastructurii de parcuri industriale, cu oferte integrate de depozite, spaţii de producţie, servicii, transport şi conectivitate. Cele mai atractive zone investiţionale sunt Portul Constanţa, Bucureşti/Ilfov şi Centru.