România poate deveni rezervorul de alimente al Europei

Președintele social-democraților este de părere că România poate deveni rezervorul de alimente al Europei, dar și principalul port la Marea Neagră. Marcel Ciolacu mai spune că țara noastră poate deveni o destinație pentru investițiile străine care fug din calea războiului.

Liderul Partidului Social Democrat (PSD) mai spune că România poate deveni un lider regional în ceea ce privește reconstrucția Ucrainei.

„În pofida greutăţilor cu care ne confruntăm, sunt optimist cu privire la viitorul nostru. Avem în faţă oportunităţi imense. Putem deveni rezervorul de alimente al Europei. Putem deveni principalul port la Marea Neagră. Putem deveni o destinaţie pentru investiţiile străine care fug din calea războiului şi putem deveni un lider regional în ceea ce priveşte reconstrucţia Ucrainei”, spune liderul PSD.

În conferința de presă de la Palatul Parlamentului, Marcel Ciolacu a mai spus că pachetul „Sprijin pentru România” poate face față acestei provocări și că, în prezent, nu există nicio altă alternativă.

„Pachetul ‘Sprijin pentru România’ va face faţă acestei provocări. Nu există în acest moment nicio altă alternativă. Domnule prim-ministru, eu vă mulţumesc. Mulţumesc şi miniştrilor. Şi vreau să vă spun cu toată sinceritatea: îmi pare bine că am luat decizia, împreună cu colegii mei, să creăm această coaliţie”, spune liderul social-democrat.

Portul Constanța a devenit cel mai important port la Marea Neagră

Recent, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că Portul Constanța a devenit cel mai important port de la Marea Neagră, pe fondul războiului din Ucraina, care a blocat total accesul țării vecine în această perioadă la transportul naval.

Vicepremierul Sorin Grindeanu, ministru al Transporturilor, a transmis, luni, după întâlnirea cu delegaţia americană condusă de Kevin McCarthy, liderul minorităţii Republicane din Camera Reprezentanţilor, că portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră.

El a menţionat că fuxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanşarea conflictului din Ucraina iar România are şansă de a valorifica inclusiv potenţialul feroviar al portului.

”Portul Constanţa a devenit cel mai important port la Marea Neagră! Fluxul de mărfuri transportate a crescut constant de la declanşarea conflictului din Ucraina iar România are şansă de a valorifica inclusiv potenţialul feroviar al portului. Am abordat această oportunitate în discuţiile dintre delegaţia română condusă de Preşedintele Camerei Deputaţilor, Marcel Ciolacu şi delegaţia americană condusă de Kevin McCarthy, liderul minorităţii Republicane din Camera Reprezentanţilor”, a scris Grindeanu pe Facebook luni, 11 aprilie.

Ministrul Transporturilor arată că, în circumstanţele actuale, consolidarea conectivităţii dintre nordul şi sudul Flancului Estic al NATO reprezintă un element critic în fortificarea poziţiei aliate de apărare.

”Ne dorim să cooperăm strâns pentru a avansa implementarea proiectelor prioritare de infrastructură, de interes comun şi de importanţă strategică, în special Rail2Sea (calea ferată între Portul Constanţa şi portul polonez Gdansk) şi Via Carpathia.

Foarte important pentru România este să avanseze implementarea Rail2Sea şi Via Carpathia, cu implicarea financiară a SUA, inclusiv ca şi contrapondere la încercările Rusiei şi Chinei de a-şi spori influenţa politică şi economică prin investiţii în infrastructura critică”, a mai scris Grindeanu.