După ce Wizz Air a anulat nouă curse într-o zi din motive tehnice, Ministerul Transporturilor a sesizat Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației cu privire la problema zborurilor din România operate de compania maghiară, anunță secretarul de stat în MT, Bogdan Mîndrescu.
„Astăzi (vineri – n.r.) am avut o serie de discuții extrem de aplicate în legătură cu anulările zborurilor, întârzierile în operare și situația pasagerilor companiei Wizz Air în România. La întâlnire au participat Yvonne Moynihan, Chief Corporate Officer Wizz Air Group, Zsuzsanna Poss, Chief Communications and Customer Officer Wizz Air Group, și Diarmuind O Conghaile, Managing Director Wizz Air Malta.
I-am înștiințat oficial pe reprezentanții Wizz Air că am informat Agenția Uniunii Europene pentru Siguranța Aviației (acest organism fiind și cel care a licențiat compania aeriană) pentru a pune cu celeritate în aplicare legislația în materie, având în vedere că Wizz Air a anulat 9 curse într-o zi din motive tehnice”, transmite Bogdan Mîndrescu.
Se cere un plan de măsuri
Reprezentantul Ministerului Transporturilor a precizat că a cerut de urgență conducerii Wizz Air un plan de măsuri concrete prin care „să reducă numărul de curse anulate din motive tehnice și să asigure coerența curselor aeriene, rezolvând și problema personalului navigant care lucrează peste limita de timp permisă”.
„Prezent la discuții, Președintele ANPC, Horia Constantinescu, a informat reprezentanții Wizz Air că a anunțat Autoritatea europeană pentru drepturile pasagerilor în legătură cu situațiile generate la noi în țară de către Wizz Air.
Am informat conducerea Wizz Air că îi vom monitoriza cu atenție și i-am avertizat, totodată, că nu vom tolera niciun derapaj de la reglementările internaționale și naționale în domeniul aviației”, încheie secretarul de stat în Ministerul Transporturilor.
Ce trebuie să facă românii care întâmpină probleme cu Wizz Air?
Ministerul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului (MEAT) a informat joi, 3 august 2023, că pentru rezolvarea problemelor cu compania aeriană Wizz Air cetățenii români pot depune sesizari pe site-ul oficial al Centrului European al Consumatorilor Romania, pus la dispoziția consumatorilor români de Uniunea Europenă, pentru rezolvarea problemelor și recuperarea prejudiciilor.
Este important de reținut că Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) NU poate interveni și NU poate aplica amenzi în acest caz, deoarece Wizz Air nu are reprezentanță în România, dar cetățenii români pot sesiza Centrul European al Consumatorilor România atunci când:
- întâmpină probleme cu un produs sau un serviciu achiziționat dintr-un alt stat european;
- vor să știe ce drepturi au în timpul unor călătorii în alt stat European;
- vor să depună o plângere împotriva unei companii europene, în vederea soluționării problemei.