Cunoscut in primul rand din cauza afacerilor din domeniul anvelopelor, grupul francez Michelin are, printre altele ca activitate adiacenta si publicarea de ghiduri de calatorie, de hoteluri, de restaurante, harti si atlase rutiere. In acest an, in premiera, Romaniei ii este dedicat daja cunoscutul Ghid Verde care, inclus in prestigioasa colectie Michelin, va permite tuturor calatorilor sa-si pregateasca mai bine voiajul si sa descopere locurile minunate ale Romaniei. „N
Cunoscut in primul rand din cauza afacerilor din domeniul anvelopelor, grupul francez Michelin are, printre altele ca activitate adiacenta si publicarea de ghiduri de calatorie, de hoteluri, de restaurante, harti si atlase rutiere.
In acest an, in premiera, Romaniei ii este dedicat daja cunoscutul Ghid Verde care, inclus in prestigioasa colectie Michelin, va permite tuturor calatorilor sa-si pregateasca mai bine voiajul si sa descopere locurile minunate ale Romaniei.
„Noul Ghid Verde este rezultatul ce incununeaza munca unei intregi echipe. Prin aceasta noua publicatie, Michelin doreste sa mijloceasca descoperirea bogatiilor Romaniei pentru cat mai multi, sa le provoace acestora dorinta de a veni ei insisi aici si sa le permita sa ajunga in cele mai frumoase locuri”, a declarat Anne Teffo, redactor-sef al colectiei Ghidul Verde.
Conform companiei franceze, pentru pregatirea editiei dedicate Romaniei autorii Ghidului Verde au colindat intreaga tara timp de mai multe luni, vizitand un numar mare de locatii si facand o selectie. Ca urmare, opt situri turistice romanesti au fost desemnate cu cea mai inalta distinctie a Ghidului Verde – trei stele (A se vedea neaparat): manastirile din Bucovina, Maramuresul, Dragomirna, Sibiul, Transfagarasanul, Horezu, Prejmerul si Delta Dunarii. In afara de Bucuresti, numeroase orase si sate, dar si monumente si muzee, au fost desemnate cu doua stele (Merita vazut) sau cu o stea (Interesante).
Autorii acestui nou ghid Michelin au privit Romania din trei unghiuri: cel intim, al romanilor care locuiesc in aceasta tara, cel complice si, totodata, critic al unui francez care cunoaste bine regiunea, dupa un sejur prelungit prin aceste locuri, si, al treilea, cel candid, al unui autor care descopera Romania pentru prima data. Primii au contribuit prin cunostintele lor native in privinta uzantelor si cutumelor locale. Al doilea, a venit cu o abordare mai detasata, “comparativa”. Si, in fine, ultimul a adus privirea cu care vin in aceasta tara majoritatea turistilor francezi.
Din incrucisarea roditoare a acestor unghiuri de abordare, Ghidul Verde si-a dobandit propria personalitate.
Echipa editoriala a publictiei a consacrat Romaniei un ghid de 360 de pagini. Acesta include 22 de harti, aproximativ 600 de adrese (din care 400 cu locuri de cazare si restaurante) si 160 de fotografii. Ghidul va fi pus in vanzare, in versiunea franceza, incepand cu luna septembrie 2008 si va costa 15,40 euro.