România, în topul țărilor care au înregistrat cea mai mare creștere a comerțului cu amănuntul

Vânzările de combustibili auto în Uniunea Europeană au crescut cu 11,5% în iunie, comparativ cu aceeași perioadă din 2020, cele de produse non-alimentare au urcat cu 7,1%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un avans de 1,7%, conform datelor transmise de Oficial European pentru Statistică (Eurostat).

Printre statele membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în iunie, comparativ cu perioada similară din 2020, s-a înregistrat în Bulgaria (22,7%), Lituania (15,3%), Slovenia (12,8%), Estonia (12,2%) şi România (12,1%). Totodată, singura scădere a fost înregistrată în Luxemburg (minus 3,2%).

Volumul comerţului cu amănuntul

În iunie, comparativ cu luna precedentă, volumul comerţului cu amănuntul a urcat cu 1,5% în zona euro şi cu 1,2% în Uniunea Europeană. În mai, volumul comerţului cu amănuntul a crescut cu 4,1% în zona euro şi cu 4,2% în UE.

În UE, vânzările de combustibili auto au crescut cu 3,6% iunie, comparativ cu luna precedentă, cele de produse non-alimentare au urcat cu 2,6%, în timp ce vânzările de alimente, băuturi şi tutun au scăzut cu 1,1%.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în iunie, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în Irlanda (9,4%), Germania şi Letonia (ambele cu 4,2%) şi Lituania (2%), iar cel mai semnificativ declin în Malta (minus 3%), Austria (minus 2,7%) şi Croaţia (minus 2,6%).

România a raportat o scădere de 0,1% în iunie, comparativ cu luna precedentă, după un avans de 1,3% în mai. Achiziţiile online de de alimente, băuturi şi tutun, care au fost solide în timpul pandemiei, au scăzut în iunie, comparativ cu luna precedentă.

În România, datele publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS) arată că volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna iunie 2021, comparativ cu luna precedentă, a crescut pe ansamblu cu 3,2% datorită creşterii înregistrate la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,9%), comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,5%) şi la vânzările de produse nealimentare (+2,5%).

Sursa foto: Dreamstime